JulietaJulieta, 2016, ŠpanijaRežija: Pedro Almodóvar Jezik: španski Igrajo: Emma Suárez, Adriana Ugarte drama, 1h39min 1.9.2016 ob 19.00 zgodba Presunljiva melodrama mojstra upodabljanja ženskih likov je zgodba o usodi, krivdi in skrivnostnem vzgibu, ki nas prisili, da zapustimo svoje najbližje. Dvajseti film Pedra Almodóvarja je bil premierno prikazan na letošnjem festivalu v Cannesu. kritike »Film Vrni se iz leta 2006 je bil režiserjevo zadnje zares odlično delo in pričujoči je dobrodošla vrnitev k vznemirljivim neo-melodramatičnim vrhuncem. Julieta je intimna zgodba, ki na trenutke meji celo na zadržano, kar vzbuja še posebno pozornost, saj gre za filmarja, ki je v preteklosti rad iskal priložnosti za nebrzdane izbruhe strasti. Gre za dovršeno delo, katerega številni užitki se nam razodenejo šele v trenutku, ko se začne odvijati zaključna špica. Šele na tej klimaktični točki konvergence se gledalec zave, s koliko žogicami je režiser ves čas žongliral.« »Mračna, čudovita študija o bolečini, krivdi in obžalovanju, ki bi zlahka nosila podnaslov ‘vse o moji hčerki’. /…/ Film, ki se razteza prek tridesetih let, z dvema igralkama /…/ v vlogi ene ženske, pripoveduje o Julieti, ki se sooča s tragedijo, ne toliko drugačno od tistih v Almodóvarjevih melodramah, kot sta Govori z njo in Vrni se. Julieta, ki temelji na treh kratkih zgodbah Alice Munro, ni tako prežeta s strastjo kot omenjena zgodnejša filma /…/, a način, na katerega se zgodba postopoma sestavlja s pomočjo dolgih flash-backov, ima kumulativen učinek, ki se nazadnje izkaže za izjemno ganljivega, film pa se igrivo izogne preprostim zaključkom.« »Julieta je melodrama odštevanja: govori o travmah, ki jih ne vidimo ali ne zaznamo vedno, ter o bolečih čustvih, ki jih dušimo in puščamo, da nas uničujejo. Prizori, ki zarežejo najgloblje, so praktično nevidni. /…/ Varljivo zadržani film morda ne premore drznosti in čustvene silovitosti katere od Almodóvarjevih mojstrovin, a vseeno razodeva režiserjevo mojstrstvo. Njegovo manipuliranje s časovnimi okviri, zvito vpletanje komedije in brezhibna režija igralcev – vse to se zlije s spretnostjo umetnika, ki mu ni treba več osupljati, da bi si zaslužil našo ljubezen.« »Ovinkasta Julieta, polna namigov in znamenj, nosi mračnejše sledi Almodóvarjevih nedavnih hitchcockovskih dram Zlomljeni objemi in Koža, v kateri živim /…/. Almodóvar vzdržuje avro skrivnosti vse do zadnjega kadra in je ves čas korak pred gledalcem.« |