Ko imaš 17 letQuand on a 17 ans, 2016, FrancijaRežija: André Téchiné Jezik: francoski Igrajo: Sandrine Kiberlain, Kacey Mottet Klein, Corentin Fila, Alexis Lore drama, 1h54min 24.11.2016 ob 20.30 zgodba André Téchiné v scenarističnem tandemu z režiserko Céline Sciamma (Pobalinka, Banda punc) ponudi čudovito otipljiv pogled na odraščanje mladostnikov, ki skušata razumeti in obvladati svoja čustva. Vasica na goratem jugu Francije postane psihološka pokrajina odnosa, ki burno niha med prezirom in privlačnostjo. iz prve roke »Po Bandi punc si nisem mislila, da bom še kdaj posnela film na temo odraščanja. Toda še vedno rada govorim o tej temi. Andréjev predlog mi je ponudil priložnost, da nadaljujem pogovor o njej, ne da bi morala nadaljevati svoje filme v isti smeri. Kot scenaristki mi je bilo v resničen izziv tudi sodelovanje z režiserjem, ki se svojih zgodb loteva s takšno ambicioznostjo. Njegove filme sem odkrila že zgodaj. Močno so zaznamovali moje srečanje z avtorskim filmom. /…/ Že v Vodnih lilijah sem se želela izogniti upodabljanju likov, ki se zavedajo, kdo so, in to na ves glas sporočajo svetu. Hotela sem ujeti tisti trenutek, ko želja iz drobovja preplavi srce, a zavest pri tem komaj oplazi. Z Andréjem sva bila tu res na isti valovni dolžini. Oba sva si želela posneti skrajno telesen film.« portret avtorja kritike »André Téchiné je z zgodbo o brsteči homoseksualni ljubezni, ki jo je napisal s Céline Sciamma, pri več kot 70 letih ustvaril svoj najmladostnejši film doslej. /…/ Glede zgodbe o prebujanju erotičnih čustev med francoskima najstnikoma bi gledalci lahko upravičeno zatrdili, da so jo že videli, če ne drugod pa v režiserjevi zdaj že filmski klasiki Les roseaux sauvages (1994). Če pa film resnično prikaže, kako je biti star 17 let – in kaj ta leta počnejo z našimi glavami in srci, ko začnemo doživljati neznana čustva z zbeganostjo, strahom in silovitostjo, ki meji na nasilje –, je ta z življenjem utripajoči portret pravo razodetje. In če pomislimo, kako veliko filmov se ukvarja z odraščanjem v primerjavi z redkejšo tematiko razkritja homoseksualnosti, je to resnično nekaj izjemnega. /…/ Režiserjev najmočnejši film po mnogih letih.« »André Téchiné slovi po svojem daru za ustvarjanje čustvenih bojnih polj, na katerih liki doživljajo spopade in sprave, ne da bi režiser zdrsnil v sentimentalnost. In tokrat je presegel samega sebe. Zgodba vešče prepleta vprašanja rase, razreda, homoseksualnosti, žalosti – in kar je najpomembnejše: mladosti –, ubrana igralska zasedba pa vdahne scenariju zadržano toplino in milino. Film, ki se odvije pred čudovito kuliso južnofrancoske regije Midi-Pyrénées, je hkrati ljubezensko pismo Téchinéjevi rodni deželi. Gore in jezera so kraj, kjer Thomas išče uteho in kjer se končno odpre Damienu. Liki se naučijo soočiti in preseči svoje najgloblje strahove v naravi. Lokacija sama postane lik; letni časi se spreminjajo prav tako drastično kot tisti, ki jih preživljajo.« »Najsi gre za njegove intimnejše filme ali ansambelska dela širšega obsega, vselej se lahko zanesemo, da bo veteranski režiser André Téchiné postregel s psihološko in dramatsko globino, po zaslugi katerih velja za enega največjih romanopiscev sodobnega francoskega filma. /…/ Prispevek izjemnega vpogleda Céline Sciamma v težave mladih, ki tipajo za svojo družbeno in spolno identiteto, je očiten, in skupaj s Téchinéjevo obvladovano vizijo in sijajnim vodenjem igralcev ustvari film zadržane silovitosti. /…/ Poleg izjemnega debija občasnega manekena Corentina File v vlogi čemernega Thomasa je navdahnjena tudi izbira Kiberlainove in Kleina kot matere in sina /…/. Mladi švicarski igralec Kacey Mottet Klein se je kot obetaven talent izkazal že v filmih Dom (2008) in Otrok iz zgornjega nadstropja (2012) Ursule Meier, tu pa je z žilavo in emocionalno pretanjeno predstavo najstniške zbeganosti dozorel v prepričljivega in pogumnega igralca.« »Z osrednjim parom, ki spominja na dinamiko med bogatim in revnim ter divjim in razvajenim iz Viharnega vrha, in umeščen v pokrajino, ki ni nič manj dramatična od yorkshirskega močvirja, film počasi gradi in razvija čustva svojih likov, medtem ko se upirata identitetam, v kateri sta sprva trdno verjela. Oba sta samotarja, nikoli ju ne vidimo s prijatelji. Téchiné in Céline Sciamma pa mojstrsko izrabita napetost njunega prisilnega sobivanja, da bi izvabila na površje Tomovo in Damienovo brstečo ljubezen. /…/ Izjemno moč podelita filmu skrajno presunljivi predstavi obeh glavnih igralcev in njuno vznemirljivo medsebojno privlačnost z enako pretanjenostjo izpovedujejo tako pretepi kot bežni pogledi in neznatne geste.« festivali, nagrade |