Dežela la laLa La Land, 2016, ZDARežija: Damien Chazelle Jezik: angleški Igrajo: Ryan Gosling, Emma Stone, John Legend, Rosemarie DeWitt, J. K. Simmons drama, 2h8min 18.1.2017 ob 20.00 Jazz in ljubezen v mestu sanj. Emma Stone in Ryan Gosling v čarobnem, prekipevajočem muzikalu Damiena Chazella (Ritem norosti). Otvoritveni film letošnjega beneškega festivala, kjer je Emma Stone prejela nagrado za najboljšo igralko. Film je prejel tudi sedem nominacij za zlati globus in zlati globus v vseh nominiranih kategorijah – najboljši muzikal, glavna moška in ženska vloga, režija, scenarij, izvirna glasba in pesem, prav tako pa je prejel osem od enajstih nagrad filmskih kritikov. zgodba iz prve roke portret avtorja festivali, nagrade kritike »To je brezsramno romantičen poklon klasičnim muzikalom, ki po platnu trosi živobarvno energijo in sanjavi optimizem. Z nemajhno drznostjo išče svoj prostor nekje v kontinuumu med filmoma Pojmo v dežju (Singin’ in the Rain) in Vsi pravijo ljubim te (Everyone Says I Love You) Woodyja Allena, s kančkom Slave (Fame) Alana Parkerja v otvoritveni sekvenci. /…/ Dežela la la je tako vesel in dobrosrčen film – nekaj, kar vam bo s svojo sončno energijo dvignilo raven vitamina D v krvi.« »Tako z otvoritveno, na losangeleški avtocesti posneto sekvenco, ob kateri se boste živahno pozibavali na sedežu, kot s tisto, postavljeno v Griffithov observatorij, ki ga je ovekovečil film Upornik brez razloga (Rebel Without a Cause), se Chazelle prikloni nekaterim večnim hollywoodskim klasikam in se ob tem uživaško predaja radostim žanra, ki nam zna še vedno narisati nasmeh na obraz. Medtem ko Ryan Gosling in Emma Stone zapeljivo prepevata in poplesujeta skozi vrtinec življenja in ljubezni, posipata zvezdni prah po filmu, ki bo prižgal zvezdico v očeh vsakega gledalca.« »Vse tri Chazellove celovečerce povezuje ista rdeča nit; vsi poskušajo osvetliti njegovo priljubljeno temo: lahko glasba, ljubezen in umetnost sobivajo? Chazelle rad priduši luči, dokler se na zbledelem ozadju ne izlušči osamljena figura; tudi ko se film Dežela la la na koncu umakne resničnosti, ideje, na katerih stoji, ostanejo z nami. Morda pa vendarle ni tako ‘la la lahkoten’, kot se zdi.« »Chazellova lebdeča, skrajno elegantna in neskončno domiselna Dežela la la je redka žival: muzikal za odrasle, ki ni kičast ali trivialen in ne prihaja iz Bollywooda. Namesto tega dobimo ekstatično, čudovito izdelano odo filmom, kot sta Cherbourški dežniki Jacquesa Demyja in Pojmo v dežju Stanleyja Donena, ki se odvija v napol sanjskem svetu Los Angelesa in uspe zgostiti vzpone in padce romantične ljubezni v zelo hollywoodsko pripovedko, ob kateri vas bodo zasrbele pete. /…/ Način, kako je Los Angeles predstavljen v filmu, bi lahko poimenovali ‘Jacques Demy sreča Edwarda Hopperja’: vse je zavito v pastele, mehko svetlobo, mesečino in lesk uličnih luči. Dogaja se v današnjem času, a komajda – film ima nekakšno brezčasno vibracijo petdesetih, kot da bi se zlata doba muzikalov odvijala v našem času.« »Že dolgo nismo videli bolj drznega muzikala, kot je Dežela la la, in, ironija vseh ironij, najbolj drzen je prav tem, da je najbolj tradicionalen. Chazelle se v svojem barvitem, razvnetem, po zvezdah segajočem tretjem celovečercu virtuozno pokloni hollywoodskim muzikalom štiridesetih in še posebej petdesetih let /…/. Stari muzikali se mnogim še vedno zdijo plehki ali pa (zmotno) mislijo, da so preživeti, pa vendar ta žanr trmasto vztraja v drobu naše kulture. Zato se zdi tako prav, ko vidimo pogumnega režiserja, ki se na vse ali nič vrže v poustvaritev razkošnega studijskega muzikala, polnega zvezdnatih noči in svetlobe uličnih luči, ki osvetljujejo nedolžnost romance v ritmu mehkega stepa, in dveh ljudi, ustvarjenih drug za drugega, ki dobesedno plešeta po zraku.« »Chazelle in njegov mojster fotografije Linus Sandgren svojima glavnima igralcema namenita tiste vrste bližnjih posnetkov, v katere bi se človek kar potopil. Emma Stone žari in Ryan Gosling tli /…/. In ko njuna romanca zaokroži koledarsko leto, od vroče zime do jeseni, ki napoveduje njen padec, se spreminjajoče stanje njunega odnosa odigra na njunih obrazih tako jasno, kot se v spremenljivi pokrajini kaže igra letnih časov.« »Chazellov film pripoveduje o ljubezni, pa tudi o nečem manj romantičnem: o tem, kako se naučiti sklepati kompromise in odrasti, kako pogoltniti ponižanje, pa tudi o vsem tistem, kar v tem procesu pustimo za sabo. Podoba Kalifornije kot prostora, kjer človek ne more razlikovati med zimo in pomladjo, postane pomenljiva kulisa generacije, za katero se zdi, da se je na poti k resnično svobodnemu odločanju izgubila – nobenega zemljevida ni, ki bi tem mladim pokazal pot od ‘mesta iluzij’ do resničnega Los Angelesa.« »Chazelle se ni lotil nečesa tako štorastega, kot bi bila ponovna obuditev preživetega žanra. Zdi se, da se zanj življenje odvija kot muzikal, vprašanje je le, ali znamo slišati glasbo in opaziti trenutke sinhronosti, drobce spontane koreografije. Na ta način razblini glavno miselno blokado, s katero mnogi izmed nas pristopamo k temu žanru – tisti nerodni prehod med govorom in petjem, trenutek, ko zapustimo območje verjetnega in preskočimo na drugačno, bolj fantastično raven. V tem filmu so tudi trenutki realizma prežeti s čarobnostjo in trenutki čarovnije obarvani z realnim.« »Vpliv Jacquesa Demyja in Michela Legranda je vtkan globoko v film Dežela la la /…/. To je ljubezensko pismo /…/ Fredu Astairu, Colu Porterju, technicolorju in še čemu, a reflektirano skozi nenavadno novovalovsko mešanico romantike in realizma. /…/ Chazelle je ustvaril nekaj, kar redko vidimo: pristno romantično komedijo, obenem pa rapsodijo v modrem, rdečem, rumenem in zelenem.« |