Art kino Odeon Art kino Odeon

Zimske muhe

Všechno bude, 2018, Češka, Poljska, Slovaška, Slovenija


Režija: Olmo Omerzu


Igrajo: Tomáš Mrvík, Jan František Uher, Eliška Krenková, Lenka Vlasáková, Martin Pechlát

komična drama, 1h25min

22.11.2018 ob 18.30
23.11.2018 ob 20.30
24.11.2018 ob 18.30
25.11.2018 ob 20.30


Nabriti, samozavestni Mára in nekoliko čudaški Heduš se željna novih dogodivščin podata na popotovanje skozi zasneženo pokrajino – z avtom, seveda. Konec koncev bo Mára kmalu dopolnil petnajst let …

Film ceste o fantovskem prijateljstvu in neustavljivi mladostniški želji, da bi nekaj doživel, pa čeprav ne veš natančno, kaj. Na Češkem živeči slovenski režiser Olmo Omerzu (Družinski film) je za svoj tretji celovečerec prejel nagrado za najboljšo režijo v Karlovih Varih.

kritike
»Omerzujev film ceste nas popelje v čas nedolžnosti, brezglavih impulzivnih dejanj ter občutka svobode v neobremenjenosti z jutri, ki jo mlada naturščika Uher in Mrvík izvrstno poosebita. Z neznosno lahkostjo in neprisiljenostjo pa Omerzu iz svojih prizorov izvablja komičnost situacije, tudi ko je ta resna ali bi vsaj lahko zbujala skrb.«
– Tina Lešničar, Delo

»/…/ čudovito zabaven izlet v najstniško domišljijo in njeno neizogibno destinacijo: streznitev odraslosti.«
– Dimitri Eipides, Mednarodni filmski festival v Torontu

»Omerzu uspe obuditi fantovske pustolovske filme osemdesetih, a v kontekstu Srednje Evrope in na zimskem namesto na poletnem prizorišču. Ko se temu pridruži srčna in naravna igra mladih glavnih igralcev, pa dobimo manj tistega grenko-sladkega vzdušja, ki ga navadno povezujemo s filmi o odraščanju, kakršne je znal Hollywood tako dobro delati pred kakimi tridesetimi leti, in več vzdušja neizprosnih, surovih dram o odraščanju, ki zadnja leta nastajajo v tej regiji.«
– Vladan Petković, Cineuropa

»V ozadju je zanemarjanje otrok, a film nanj le namiguje, nikoli pa ga ne prikaže. Namesto tega ves čas spremljamo fanta na tej mali pustolovščini in opazujemo, v čem vse se razlikujeta od napihnjenega opisa, ki ga Mára servira policistki. /…/ Tu so trenutki čarobnosti in trenutki zmešnjave, a čustveni vtis, ki ga ta midva–proti–vsemu–svetu zgodba pusti v gledalcu, je ganljiv, grenko-sladko melanholičen občutek obžalovanja, da mora kdorkoli sploh kdaj odrasti, ko pa je njegov otroški jaz toliko boljši od človeka, kakršen bo najbrž postal.«
– Jessica Kiang, Variety