BojevnicaKona fer í stríð, 2018, Islandija, Francija, UkrajinaRežija: Benedikt Erlingsson Jezik: angleščina, islandščina, španščina, ukrajinščina Igrajo: Halldóra Geirharðsdóttir, Jóhann Sigurðarson, Davíð Þór Jónsson, Magnús Trygvason Eliasen, Ómar Guðjónsson, Iryna Danyleiko, Galyna Goncharenko, Susanna Karpenko, Jörundur Ragnarsson, Juan Camillo Roman Estrada drama, 1h41min 04.02.2019 ob 20.30 Ponedeljki za zamudnike Petdesetletna Halla, energična in neodvisna ženska, živi dvojno življenje. Priljubljena vodja pevskega zbora je skrivaj namreč strastna okoljevarstvena aktivistka. Halla, ki jo mediji poznajo le pod vzdevkom »ženska z gore«, povsem sama bije vojno proti lokalni industriji aluminija. A ravno ko se pripravlja na svojo najdrznejšo operacijo, prejme pismo, ki spremeni vse … Islandski režiser se po ekscentričnem prvencu Zgodbe o konjih in ljudeh vrača z Bojevnico, polno akcije, humorja in glasbe, ki jo sam opisuje kot »feel-good film o podnebnih spremembah«. Zmagovalec zadnjega LIFFa. kritike »Erlingssonov drugi celovečerec zakoplje globoko v neizogibne dileme, ki mučijo vsakega borca za skupno dobro. Njegova politična satira je natančna in bogata. /…/ A Bojevnico prežema tudi razposajen, postmodernistični smisel za humor, ki v spomin prikliče najboljše filme Makavejeva in Godarda ali celo klasiko Alaina Tannerja Jonas, ki bo imel leta 2000 25 let. Halli povsod, kamor gre – na strehe, na samotna polja, na sredo poplave –, sledi majcen jazzovski bend, ki se mu včasih pridruži ženski zborček v tradicionalnih ukrajinskih nošah. Film nas spomni, da bi morala biti revolucija polna upanja in ne zgolj trpljenje in obup. In spremljati bi jo morala dobra glasba.« »V tem filmu dobite vse: dramaturško perfektno izpeljano zgodbo, akutno sporočilo, čudovite posnetke osupljive islandske narave, napeto akcijo, vizualno udarne prizore, ki se vam zarežejo v spomin, dobro glasbo, svež pristop, kanček poezije in dobro mero severnjaškega obešenjaškega humorja. Magični realizem po islandsko. Gledljiv, zabaven, povsem unikaten in simpatično prismuknjen film, ki bi mu naredili strašno krivico, če bi ga samo zato, ker je tako zelo všečen, vzeli preveč zlahka /…/.« |