Sveti pajekHoly Spider, 2022, Danska, Švedska, Nemčija, FrancijaRežija: Ali Abbasi Jezik: perzijščina Igrajo: Zar Amir Ebrahimi, Mehdi Bajestani, Arash Ashtiani, Forouzan Jamshidnejad, Alice Rahimi, Sara Fazilat, Sina Parvaneh, Sara Fazilat, Nima Akbarpour, Mesbah Taleb drama, 01h58min 23.06.2023 ob 18:00 Mašhad, duhovna prestolnica Irana. Po mračnih stranskih ulicah se na motorju vozi moški in išče prostitutke. Zvabi jih k sebi domov, zadavi z njihovo naglavno ruto, nato pa medije obvesti, kam je odvrgel truplo. Said Hanei, zgleden državljan in vzoren družinski oče, verjame, da z uboji »moralno pokvarjenih žensk« le izpolnjuje svojo versko dolžnost in čisti ulice svetega mesta. Medtem ko število žrtev narašča, v Mašhad pripotuje novinarka Rahimi, da bi raziskala, zakaj policiji še ni uspelo prijeti zločinca … Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=27wZZ6O1IBc Film, navdihnjen z resnično zgodbo o zloglasnem iranskem serijskem morilcu, ki je v imenu vere ubil šestnajst prostitutk, je drzna obsodba globoko zakoreninjene kulture mizoginije. »Perzijski noir« iransko-švedskega režiserja Alija Abbasija (Meja) je glavni igralki prinesel nagrado za najboljšo žensko vlogo na festivalu v Cannesu. Predprodaja vstopnic: Galerija Alga.
kritike »Sveti pajek splete temno, temno mrežo. /…/ Gre za mračno prevzemajoč film, ki spolno politiko in religijo preplete z zgodbo o serijskem morilcu prostitutk. Ljubitelji surovih kriminalnih dram – morda tisti, ki so se navduševali nad Ugrabljenimi (Prisoners) Denisa Villeneuva – bodo uročeni. Pozni izlet v versko politiko prilije olje na ogenj in film spremeni v nekaj še srhljivejšega, če je to sploh mogoče. V Iranu rojeni in na Danskem živeči Ali Abbasi je ubral povsem drugačen pristop kot v svojem kritiško hvaljenem filmu Meja, rezultat pa je nedvomno navdušujoč. /…/ Čeprav si drzne brkljati po duhovni prestolnici Irana /…/, to ni napad na iransko vlado, pač pa kriminalni triler, ki pokaže, v kakšne skrajnosti se lahko sprevrže fundamentalistična morala in kako banalen je v resnici obraz zla.« »Sveti pajek s pomočjo zapletov in konvencij žanrskega oziroma eksploatacijskega filma razkriva družbo, ki živi svoja lastna protislovja. Obvezen ogled!« »To je Iranski psiho, ravno tako kulturno specifičen kot ameriški ustreznik Breta Eastona Ellisa.« »Gre za izjemno eleganten in primerno vznemirjujoč film; z umori, ob katerih se vam obrne želodec, ter hitro tempiranim prvim delom, ki spominja na Zodiak Davida Fincherja.« »Ekscesi in nasilje tega mračnega, besnega, namenoma šokantnega trilerja so tudi ekscesi in nasilje bolne družbe, v kateri vladajo fundamentalizem, mizoginija in travestija pravice; družbe, ki je ni še noben film tako nazorno razgalil. Srh vzbujajoče.« »[Sveti pajek] vzame dobro utečeni žanr in ga obrne na glavo, pri čemer poskrbi za več presenečenj, kot smo pričakovali, hkrati pa prinaša jasno in glasno sporočilo o zaskrbljujočem stanju v Iranu. Film, katerega pristop je daleč od prefinjenega, je ravno toliko privlačen kot odbijajoč in ne vedno primeren za občutljive.« zanimivosti |