Art kino Odeon Art kino Odeon

Anatomija padca

Anatomie d’une chute, 2023, Francija


Režija: Justine Triet
Jezik: francoščina

Igrajo: Sandra Hüller, Swann Arlaud, Milo Machado Graner, Samuel Theis, Antoine Reinartz, Jehnny Beth, Saadia Bentaïeb, Camille Rutherford, Anne Rotger, Sophie Fillières

drama, 02h31min

27.09.2023 ob 20:00
28.09.2023 ob 18:00
29.09.2023 ob 18:00
23.10.2023 ob 19:00 Ponedeljki za zamudnike
12.03.2024 ob 19:00 Teden oskarjev
19.03.2024 ob 19:00 Teden oskarjev


Uspešna nemška pisateljica Sandra, njen francoski mož Samuel in njun slabovidni enajstletni sin Daniel živijo odmaknjeno življenje v odročnem kraju v francoskih Alpah. Nekega dne pa Samuela najdejo mrtvega v snegu pod njihovo hišo … Je skočil? Padel? Ali pa ga je ubila žena?

Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=PD8_q2s5EHs

Justine Triet (Sibyl) v razburljivi sodni drami secira razpad zakonske zveze. Film z izjemno Sandro Hüller v glavni vlogi je osvojil zlato palmo na zadnjem festivalu v Cannesu.

Predprodaja vstopnic: Galerija Alga.

kritike
»Justine Triet je vzela znani žanr (sodno dramo) in ga obrnila na glavo /…/. Odvisno od tega, kakšno je vaše stališče glede krivde oziroma nedolžnosti glavnega lika, bi lahko Anatomijo padca gledali kot nekakšno narobe obrnjeno Ni je več (Gone Girl): frustrirani pisatelj umre v sumljivih okoliščinah ter za seboj pusti sledi, ki vodijo do njegove žene /…/. Režiserka od občinstva zahteva, naj se odloči /…/: ali se bomo osredotočili na tisto, kar se je zgodilo Samuelu, in razpravljali o Sandrini krivdi oziroma nedolžnosti, ali pa bomo temu neobičajno zrelemu filmu sledili skozi vse njegove številne plasti in v njem zagledali redko izražene resnice o odnosih v enaindvajsetem stoletju.«
– Peter Debruge, Variety

»Če bi film Marriage Story (2019) govoril o sojenju za umor, bi bil morda videti nekako tako kot Anatomija padca – napeta, inteligentna psihološka drama Justine Triet, ki se v prasketajočih lokih čudne elektrike vrti okoli sijajne /…/ Sandre Hüller. /…/ Ženska je obtožena umora svojega moža. Njen enajstletni sin, ključna priča, ki je pred leti oslepel v nesreči, posluša v sodni dvorani. Odvetniki kričijo, teoretizirajo in dlakocepijo. Toda tisto, kar film v resnici secira, je misterij, ki ga predstavljajo strasti drugih ljudi. Kdo je odgovoren za razpad zakona? Ali je ljubezen padla, skočila ali jo je nekdo porinil? /…/ Med absolutnima poloma ‘kriv’ in ‘nedolžen’ je nešteto odtenkov krivde in sokrivde. Anatomija padca v jasnih in čistih linijah krmari skozi to moralno močvirje ter razkriva nesmiselnost poskusov, da bi iz njega izluščili poenostavljeno, binarno sodbo. Je Sandra ljubeča mati, morilska žena, vase zaverovana ustvarjalka ali pa uničevalka, ki jo preganja občutek krivde? Izbira je vaša. Justine Triet s čudovito gotovostjo ujame občutek oz. dejstvo, da nobena od velikih izjav – ljubim te, sovražim te, odpuščam ti, oprosti mi – ne izključuje ostalih treh.«
– Jessica Kiang, Sight & Sound

»Vprašanja, kot so delitev družinskih opravil, usklajevanje domačega in ‘poklicnega’ dela ter starševstva in partnerskega odnosa, so tu tesno povezana s smrtjo. Anatomija padca ni problemski film o nasilju v družini, temveč delo, ki od znotraj opazuje zloveščo in nevarno naravo vsakega trajnega dogovora med dvema osebama. Kaj pa če življenje v dvoje neizbežno pomeni padanje ali propadanje? /…/ Gledalci – podvrženi manipulaciji in hkrati odločeni, da prisluhnemo vsemu – smo tako kot Daniel šokirani, a vztrajni. Ne umaknemo pogleda. Ko sodnica Danielu prepove prihajati na sojenje /…/, ker bi rada ‘govorila brez strahu, da ga prizadene’, otrok mirno odgovori, da je ‘že bil prizadet’. Justine Triet svoje filme umešča prav na to točko: v igrivi prostor med začetni, nepreklicni udarec in njegovo boleče, a ključno verbalno nadaljevanje.«
– Charlotte Garson, Cahiers du cinéma

»Osupljivo inteligentna in prefinjeno sprevržena mojstrovina Justine Triet se poda na dolgo pot skozi mraz in sneg, da bi na niansiran, a nikoli dvoumen način spregovorila o neulovljivem in neizbežnem misteriju, ki je v središču vseh tesnih odnosov – med partnerjema, med starši in otroki, med besedami in svetom.«
– Elena Lazic, The Playlist

»/…/ intelektualni triler redkega kalibra, ki je tako natančno sestavljen in tako pomensko bogat, da nam nenehno jemlje sapo. Scenarij je pravi biser /…/. Sandra Hüller, režiserkina popolna partnerica v zločinu /…/, ustvari tiste vrste 360-stopinjski portret lika, kot ga je za Bergmana svojčas oblikovala Liv Ullmann: igralka je prava čarovnica v niansiranju. Pravzaprav ves film prežema nekakšna magija, o kateri boste razmišljali še dneve in dneve, medtem ko vam bodo v ušesih odzvanjali ritmi tistih kovinskih bobnov …«
– Tim Robey, The Telegraph

»Film s senzacionalno Sandro Hüller v glavni vlogi /…/ je napeta in navdušujoče večplastna drama: mešanica proceduralnega trilerja, portreta zapletene ženske, zgodbe o zakonski krizi in pripovedi o odraščanju. Govori predvsem o naši temeljni nezmožnosti, da bi zares poznali sočloveka oziroma razmerje, pa tudi o tem, kako tvegani in brezupni so poskusi, da bi razumeli – naj gre za otroka, ki se sprašuje o svojih starših, ali pa za sodno razpravo, ki skuša razložiti nerazložljiv zločin. Z drugimi besedami: gre za film o pripovedovanju zgodb – zgodb, ki jih pripovedujemo drugim o sebi, in tistih, ki jih kot posamezniki in družba pripovedujemo sebi o drugih. /…/ Medtem ko nas s svojim vznemirljivim in izjemno inteligentnim filmom vodi skozi močvirje izmuzljivih spominov, nenehno spreminjajočih se pričevanj in nezanesljivih pripovedovalcev, režiserki uspe tisto najzahtevnejše: pridobi si naše popolno zaupanje.«
– Jon Frosch, The Hollywood Reporter

»Anatomija padca, polna postopoma razkrivanih kompleksnosti, je družinska drama, preoblečena v proceduralno kriminalko – whodunit, v katerem je glavna osumljenka zakonska zveza sama. /…/ Film Justine Triet je triler izjemne psihološke in čustvene globine ter prava poslastica. Oglejte si ga s partnerjem in se nato o njem prepirajte.«
– Phil de Semlyen, Time Out