Art kino Odeon Art kino Odeon

Osem smrtonosnih strelov- Kino Otok Isola Cinema

Kahdeksan surmanluotia, 1972, Finska


Režija: Mikko Niskanen
Jezik: Finski

Igrajo: Mikko Niskanen, Tarja-Tuulikki Tarsala, Paavo Pentikäinen, Tauno Paananen, Elina Liimatainen, Ari Vainiontaus, Mauno Argillander, Kaarlo Wilska, Yrjö Liehunen

, 5h16min

07.06.2013 ob 11.00


Mračna, brezkompromisna, neizprosna in neutolažljiva mojstrovina velja za enega izmed največjih dosežkov finskega filma. V svoji biti pa izvirno mini tv serija, ki surovo portretira stisko družine majhnega kmeta, predstavlja intimno, epsko, univerzalno tragedijo.

format/format DigiBeta dolžina/running time 316′

festivali (izbor)/festivals (selection) Rotterdam 2013, Seattle 2013, San Francisco 2013, Praga/Prague 2013

Izvirno debelih pet ur trajajoča črno-bela mini televizijska serija, ki prikazuje nemoč posameznika v nepravični družbi, velja – celo po besedah Akija Kaurismäkija – za enega izmed največjih dosežkov finskega filma.

Olaf Möller, ki v zadnjem času (tako pri nas kot drugod po Evropi) nastopa kot pravi znanilec finskih filmskih zakladov, je Eight Deadly Shots opredelil kot »mračno, surovo, brezkompromisno, neizprosno, nespravljivo in neutolažljivo mojstrovino«.

Z nastopom naturščikov in s humanistično neposrednostjo se film poklanja italijanskim neorealistom, z bližnjimi posnetki Eisensteinu. V svoji biti pa film Eight Deadly Shots, ki surovo portretira stisko družine majhnega kmeta, predstavlja intimno, epsko, univerzalno tragedijo – po besedah Petra von Bagha: »zolajevsko upodobitev zapletenih razlogov življenja«.

Niskanenova saga zabrisuje meje med resničnostjo in filmom. V osnovi temelji na resnični zgodbi: v majhni finski ruralni skupnosti je pozimi leta 1969 moški z imenom Tauno Pasanen v trenutkih brezupa ustrelil štiri policiste, ki so ga prišli aretirat na dom. Po trinajstih letih zaporne kazni ga sam predsednik (po vsej verjetnosti zaradi zelo odmevnega Niskanenovega dela) pomilosti. V filmu se ta moški imenuje Pasi, odigra pa ga sam Niskanen, ki tokrat nastopi tudi v vlogi scenarista. Scenarij je avtor zasnoval na podlagi intervjujev, ki jih je v zaporu opravil z obsojenim.

Z uporabo flashbacka se v štirih epizodah odvijejo dogodki, ki vodijo drug k drugemu – vse do tragičnega streljanja. Na samem začetku želi Pasi le skromno in mirno življenje s svojo družino, a časi in razmere postajajo vse bolj neizprosni. Turobni prizori počasi in neusmiljeno zarisujejo Pasijevo podjarmljenje alkoholu in rezko odražajo njegovo propadanje. Z vsakim prizorom se stanje poslabšuje, tegobe in revščina se poglabljajo, razpadati začne tudi družina.

»Ta film ne trdi, da poustvarja resnični dogodek, čeprav nekateri pomembni vidiki zgodbe temeljijo na njem. To je resnica, ki sem jo, rojen v tem okolju, sam videl in izkusil«. (Mikko Niksanen)

Mikko Niksanen
Rodil se je v Helsinkih, kjer je tudi umrl (1929–1990). Bil je režiser, scenarist, producent in igralec. Njegova filmska kariera se je začela po študiju filmske režije v Moskvi. Že prvi celovečerec Pojat (1962) mu je (prvič) prinesel finsko nagrado jussi za režijo; prejel jih je še pet. Po zgodnjih delih z vojno tematiko je bil nekaj let zaposlen na televiziji, nato pa se je vrnil k filmu in posnel tržno zelo uspešnega Käpy selän alla (Under Your Skin, 1966). Po nekaj slabše sprejetih filmih je znova zablestel z Eight Deadly Shots (1972), ki mu je poleg nagrade jussi za režijo prinesel še eno za glavno moško vlogo.