Art kino Odeon Art kino Odeon

Razplet- Kino Otok Isola cinema

Resolution, 2012, ZDA


Režija: Justin Benson, Aaron Scott Moorhead
Jezik: Angleški

Igrajo: Peter Cilella, Vinny Curran, Zahn McClarnon, Bill Oberst Jr.

, 1h33min

08.06.2013 ob 22.30


Razplet je obenem napeta in strašljiva nadnaravna srhljivka ter dodelan in domiseln ameriški indie. Popoln preplet iskrene zgodbe o prijateljstvu in tiste fantastične o vsemedijskem poltergeistu; prva priskrbi črno komiko in dramo, druga pristen srh in suspenz.
oorehead

festivali (izbor)/festivals (selection) Tribeca 2012, Fantasia Montreal 2012, Neuchâtel 2012, Toronto After Dark 2012, Strasbourg European Fantastic Film Festival 2012, Screamfest 2012, Celluloid Screams 2012, Trieste Science + Fiction 2012, Fantaspoa 2013, Bradford 2013

MAŠA PEČE:
Ko naivni in požrtvovalni Mike (»Veš, zakaj je Jimi Hendrix umrl? Ker Mike Danube ni bil tam z lisicami, da bi mu rešil življenje«) prejme video posnetek svojega najboljšega prijatelja Chrisa, ki sredi indijanskega rezervata in amfetaminske psihoze (»Vladni vohuni so nam vsem za petami«) strelja na nevidne zasledovalce, se nemudoma odpravi v razpadajočo kolibo, da bi prijatelja iztrgal iz krempljev odvisnosti. Četudi z elektrošoki in parom lisic. Že tako težaven podvig pa kmalu preraste v nekaj veliko bolj grozljivega in grozečega, ko se začnejo nad dvojico zgrinjati skrivnostni indici in vsepovsod prežeče nevarnosti. Nekaj zloveščega ju opazuje, pa to niso samo plemenski varnostniki z nosom za posel, dva retardirana drogeraša, milenaristični kult (z režijskim dvojcem in producentom Lawsonom), srhljivi evangelist borznega posredništva (na lovu za ostanki indijanske posesti) in še srhljivejši sorbonski arheolog z nosom za »domačico« in lynchevsko bizarnost …

Razplet, ki se obzirno, a igrivo spogleduje s filmi, kot je denimo Čarovnica iz Blaira (The Blair Witch Project) in še zlasti z zgodnjim Raimijem (Evil Dead), mimogrede, in morda nevede, odpravi pomanjkljivosti prvega, ko nadležnost hiperaktivne in vse preveč hiperrealne ročne kamere nadomesti z umerjenimi namigi na prvoosebno perspektivo morilca/pošasti in obilico foto-video parafernalije, ki ju v kamero ujamejo veliko trdnejše roke Aarona Moorheada (korežiser, direktor fotografije, komontažer, mojster posebnih učinkov). Medtem ko Bensonov (korežiser, scenarist, producent, komontažer) scenarij ponudi izvirno predelavo utečenih žanrskih motivov in klasičnih zapletov tipa »koča v gozdu«, »mestne srajce na podeželju« in tistega ljubljenca japonske grozljivke, »morilskih medijev«. V tej koči so čisto vsi maligni, od fotografij do filmskih trakov in digitalnih fajlov, od diapozitivov do dnevniških zapiskov, od jamskih poslikav do satelitskih posnetkov. In v gozdu ne oprezajo izprijeni kmetavzi, pač pa nekaj tehnološko daleč bolj razvitega, kaj šele opremljenega.

Razplet, ki zdaj že slovi kot »razburljivo odkritje lanske festivalske sezone« in »biser žanrske reinvencije«, je obenem napeta in strašljiva nadnaravna srhljivka ter dodelan in domiseln ameriški indie. Poln dvojnih pomenov in metafilmskih referenc. Popoln preplet iskrene zgodbe o prijateljstvu in tiste fantastične o vsemedijskem poltergeistu; prva priskrbi črno komiko in dramo, druga pristen srh in suspenz.

Ta mali neodvisni biser se morda res upira žanrski opredelitvi, pa vseeno – in vsem smrtnim nevarnostim ter Chrisovim samomorilskim mislim navkljub – utripa s prepoznavnim srčnim duhom, z življenjsko radostjo, lastno prav tistim žanrskim klasikam, ki se jim tako neizbežno pokloni.

»Ponosna sva, da ustvarjava v pestri, inteligentni in domiselni areni žanrskega filma. Izjemen navdih črpava iz nizkoproračunske DIY tradicije grozljivk, kot sta Koča strahu in Noč živih mrtvecev. Ampak najin film je, z vsem spoštovanjem, nekaj povsem drugega.« (Justin Benson)

Justin Benson & Aaron Scott Moorhead
Justin je odraščal v San Diegu. Po diplomi z UCLA se je lotil pisanja, režije in domala vseh priložnostnih del, kar jih ponuja filmska industrija. S pomočjo slednjih je nazadnje le nabral dovolj denarja za Razplet, svoj celovečerni prvenec. Aaron je odraščal na Floridi in svoj prvenec posnel že pri rosnih 19-ih. Od študija filma na Floridski državni univerzi deluje na vizualnem področju filmske umetnosti kot direktor fotografije, režiser, mojster posebnih učinkov in kolorist. Globoko ceni (skoraj) vsak film, ki si drzne tvegati.