Tekstura kot podtekst – Kino Otok Isola CinemaIzbor kratkih filmov Johna Pricea, 2004-2013, KanadaRežija: John Pierce Kratkii filmi, 1h05min 09.06.2013 ob 16.00 Price se intuitivno odziva na svojo dnevno rutino in enostavno snema. Ljubi svoje kamere in objektive in to, kar zmorejo. Zvitke filma razvija v svoji kleti. Kemija kot srečanje, spojina reprezentacije in spomina. Zelo osebno, a nič več zasebno. V projekciji nastopi čarovnija. Nenadoma se pojavijo vse pomembne stvari, nezloščene, povečane. Filmi Morske serije se bodo odvrteli ob glasbeni spremljavi Elvisa Šahbaza. »Filmov ne snemam po scenarijih … igralcev ni … Film posnamem kakor bi popotnik snemal fotografije … kot dnevnik ali spomin na doživetja … popotovanja … rojstne dneve … krste … ločitve … poroke … parade … počitnice … slovese … uporabljam stari 16-milimeterski film in ga sam razvijam, kar je ceneje, kot če bi presedlal na digitalno … tekstura emulzije na neki način komunicira na čustveni ravni in postopek me fascinira … montaža je kakor urejanje albuma s spominki … je proces refleksije … kdo si bil, ko so bile podobe posnete, kaj si postal in kako si se spremenil … kako se vse spreminja … intenziven proces opazovanja, premišljevanja in refleksije … mislim, da gre za poskus posredovanja nekega občutja bogastva človeštva … gledališča absurda … krhkosti preteklosti in sedanjosti … poleg tega, smisel vsega najdem samo skozi prijateljstvo in izkazovanje ljubezni.« John Price, avgust 2001 V enem izmed številnih esejev o filmu na obrobju je Mike Hoolboom zapisal, da je del skrivnosti filmov Johna Pricea v tem, kako male stvari spremeni v velike. Podobno kot v zgornjem uvodu … stavki, razdeljeni v drobce, njegove lastne besede … osamljene in povečevalne kujejo nove pomen. Poezija. John Price vlaga role filmskega traku v svojo kamero že več kakor dvajset let. Veliko je potoval, zadnjih deset let, od rojstva prvega otroka, pa veliko časa preživi doma. Price – filmar se intuitivno odziva na svoj vsakdan in enostavno snema, včasih celo ne da bi nameril, svoje otroke, svoj dom, okolico in izlete. Ljubi svoje kamere in objektive in vse, kar ti zmorejo, in tudi vse naključne procese, ki se dogajajo pri razvijanju filmskega traku. Zvitke filma razvija v svoji kleti. To je kraj, kjer se podoba razkrije, kjer začenjajo male reči postajati velike, kjer se zgodi vse. Kemija kot srečanje, spojina reprezentacije in spomina. Zelo osebno, a nič več zasebno. Z razvijanjem ustvari film reinterpretacij. V projekciji se zgodi čarovnija. Nenadoma se pojavijo vse pomembne stvari, nezloščene, povečane. Velikost je pomembna … na ta način se je John Price odločil spominjati. deset tisoč sanj, 2004, 6:00, 35mm, 1.37, nemi, čb Morske serije #13, 2013, 2:45, 35mm, 1.37, nemi, barvni Morske serije #9, 2013, 2:45, 35mm, 1.37, nemi, barvni Pištola/igra, 2006, 9:00, 1.37, zvočni, čb Pogled na slapove s kanadske strani, 2006, 7:00, 35mm, 2.34, nemi, barvni/čbLeta 1896 je William Heise naredil prvi 35-milimeterski posnetek kanadske strani Niagarinih slapov. Sistem kamere s štirimi perforacijami, ki ga je uporabljal, sta konstruirala Thomas Edison in William K. Dickson. Trak je naredil George Eastman po Edisonovih navodilih. Posnetki so narejeni s pomočjo te tehnologije; posvečeni so vizionarski ideji teh pionirjev. Morske serije #5, 2010, 5:00, 35mm, 1.37, nemi, čb Morske serije #7, 2010, 4:00, 35mm, 1.37, nemi, čb Domashnyee Kino / Home Movie, 2010, 27:00, 35mm, 2.35, zvočno, barvni/čb Za Kino Otok bo izvirno neme filme Morske serije spremljala glasba Izolana Elvisa Šahbaza. Spletna stran Johna Pricea Erwin van’t Hart deluje kot selektor kratkih/eksperimentalnih filmov za Mednarodni filmski festival v Rotterdamu. Več kot dve desetletji je delal kot kinooperater. Tako je razvil prav poseben interes za prikazovanje in ohranjanje analogne filmske kulture. Trenutno sodeluje z umetniškim laboratorijem Filmwerkplaats iz Rotterdama in je aktiven kot freelance selektor. |