Art kino Odeon Art kino Odeon



Zeleno kolo

Wadjda, 2012, Savdska Arabija, Nemčija


Režija: Haifaa Al-Mansour


Igrajo: Reem Abdullah, Waad Mohammed, Abdullrahman Al Gohani, Ahd, Sultan Al Assaf

drama, 1h37min

22.1.2014 ob 20:30
23.1.2014 ob 20:30
24.1.2014 ob 20:30
25.1.2014 ob 20:30
26.1.2014 ob 18:30
27.1.2014 ob 18:30
28.1.2014 ob 18:30
15.2.2014 ob17:00
16.2.2014 ob 16:30


Film o zabavni in pogumni desetletni deklici Vadždi, ki v konservativnem okolju preizkuša meje dovoljenega. Veliko je pripravljena storiti, da bi končno zaslužila za kolo, tega pa vozijo le fantje … Festivalski ljubljenec, ki je požel že 16 nagrad!

zgodba
Desetletna Vadžda živi v Savdski Arabiji. Rada posluša ljubezenske pesmi, nosi allstarke, si lakira nohte na nogah, želi se voziti s kolesom in ne mara nositi tančice. Na žalost pa je večina naštetega v muslimanski družbi za deklice prepovedana. Vadžda je uporniška in trmasta. Na vsak način želi premagati prijatelja Abdulaha v tekmi s kolesom – in zato seveda potrebuje kolo! Ko mama zavrne njeno prošnjo, se zbiranja denarja loti sama. Za novo zeleno kolo je pripravljena storiti vse – tudi sodelovati na nagradnem tekmovanju v znanju in recitiranju Korana, čeprav sta ji šola in učenje sicer zadnja skrb. Naloga vsekakor ni lahka, a Vadžda je odločena uresničiti svoje želje in se tako boriti proti nazadnjaškim pravilom družbe, v kateri odrašča. Zeleno kolo je prvi celovečerni film ženske avtorice iz Savdske Arabije.

iz prve roke
»Zelo sem ponosna, da sem ustvarila prvi celovečerec, kadarkoli v celoti posnet v Kraljestvu. Prihajam iz majhnega kraja v Savdski Arabiji, kjer je veliko deklet, kot je Vadžda, z velikimi sanjami, močno osebnostjo in ogromno zmogljivostjo. Ta dekleta lahko preoblikujejo in spremenijo našo državo in bodo to tudi storila.«
- Haifaa Al Mansour, režiserka in scenaristka

kritike
»Ta film je v svojem bistvu slavospev mladosti. /…/ Vadžda nas pritegne zaradi svoje naivnosti in nedolžnosti, pri čemer priča o brezglavosti in svobodi, ki jo mladost nudi svojim protagonistom pri odkrivanju lastnega mesta v svetu. Kot Al Mansour upravičeno verjame, je to obča tema, ki ne pripada eni sami državi. Film najde popolno ravnotežje med upi mladosti in ohranjanjem lastne individualnosti ter svetom odraslih, ki so se prisiljeni prilagoditi in jih preganja njihovo obnašanje, o čemer lahko pričajo nekateri liki v filmu. Morebiti film govori o mladostnih prestopkih, o družbi, ki oprosti spodrsljaje svoje mladine, medtem ko je manj odpuščajoča do spodrsljajev drugih.«
- Paul Risker, The London Film Review

»Spretna zgodba običajne deklice, ki se spopada z brezobzirnimi krutostmi in izdajami otroškega sveta (in se začne zavedati podlosti ter dvoličnosti odraslega, v katerem starši in učitelji niso vedno vzor kreposti) – tako spretna, kot katerakoli De Sice, Kena Loacha ali bratov Dardenne.«
- Jeff Robson, Eye For Film

»Bistroumen, zavajajoče nežen film, domnevno prvi savdskoarabski celovečerec, ki ga je posnela ženska. Film dejstva iz življenja svoje junakinje predstavi z mirno suverenostjo in presunljivo učinkovitostjo. Vadžda z impresivno spretnostjo najde manevrski prostor med grobim realizmom in optimističnim načinom pripovedovanja zgodbe. V njenem svetu so prisotne tako toplina kot strogost, tako dobrota kot krutost, pa tudi možnost spremembe, ki je orisana skromno, a goreče želena. Poživljajoče.«
- A.O. Scott, The New York Times

»Film predstavlja izjemno zmago te režiserke … dvakratno izreden film.«
- Kenneth Turan, Los Angeles Times

»Vedno je fascinantno ugotoviti, kaj nas lahko osreči kot obiskovalce kina in kot državljane sveta. Vadždi to uspe … v enaki meri smešna in ganljiva.«
-Joe Morgenstern, Wall Street Journal

»Zmagovalna, čedno oblikovana zgodba s karizmatično Vadždo, ki začara mednarodno občinstvo.«
- Jay Weissberg,Variety

o avtorici
Prva ženska režiserka v Savdski Arabiji. Na Ameriški univerzi v Kairu je diplomirala iz literature, na Univerzi v Sydneyju pa magistrirala iz režije in filmskih študij. Doma je njeno delo cenjeno, a tudi grajano, saj se dotika tem, ki veljajo za tabu. Svojih filmov sprva ni nameravala posvetiti vprašanjem družbenega položaja žensk, a so se te teme izkazale za preveč pomembne, da bi se izognila njihovi obravnavi.

filmografija
2005 Women Without Shadows (dokumentarni)
2005 Keif al-hal? (kratki)
2005 The Only Way Out (kratki)
2005 The Bitter Journey (kratki)
2012 Zeleno kolo

Nagrade: Benetke 2012, London 2012, Kristiansand 2013, Tribeca 2013, Sydney 2013, Los Angeles 2013, Rotterdam 2013, Dubaj 2013