SestricaUmimachi diary, 2014, JaponskaRežija: Hirokazu Koreeda Jezik: japonski Igrajo: Haruka Ayase, Masami Nagasawa, Kaho, Suzu Hirose, Ryo Kase, Ryohei Suzuki, Takafumi Ikeda, Kentaro Sakaguchi, Oshiro Maeda drama, 2h8min 18.12.2015 ob 20.30 Tri sestre – Sachi, Yoshino in Chika – živijo v veliki, udobni hiši v čudovitem obmorskem mestecu Kamakura. Ko izvejo, da jim je umrl oče, ki jih je pred petnajstimi leti zapustil zaradi druge ženske, odpotujejo na podeželje na njegov pogreb. Tam spoznajo svojo polsestro Suzu. Zadržana najstnica se sestram takoj prikupi, in ker ocenijo, da njena trenutna skrbnica ni dorasla svoji nalogi, Suzu povabijo, naj živi z njimi. Medtem ko se Kamakura oblači zdaj v žareče jesensko listje zdaj v mehkobo cvetočih češenj, hiša pa se polni enkrat z vonjem svežih sardel in drugič z aromo domačega slivovega vina, poskušajo štiri sestre med vsakdanjimi opravili in sezonskimi običaji, ki prebujajo čute in spomine, zakrpati vrzeli svoje ranjene družine. Hirokazu Koreeda, mojster sodobne japonske družinske drame (Želim si, Kakršen oče, takšen sin), se vrača s subtilno, tenkočutno, v slikovito okolje starodavne Kamakure postavljeno zgodbo o štirih sestrah, ki se preko drobnih radosti in družinskih ritualov zlagoma povezujejo v družinsko celico. iz prve roke portret avtorja kritike »Medtem ko sestram dnevi minevajo med njihovimi nevznemirljivimi službami in ne povsem trdnimi ljubezenskimi zvezami, se v pripoved lirično vpletajo bobneča prisotnost oceana, rapsodične menjave letnih časov in ljubeče obujanje družinskega kulinaričnega izročila. Kot vino, ki ga izdelujejo iz sadežev svoje petinpetdesetletne slive, je treba tudi družinske spomine in vezi kar najbolj skrbno hraniti, namiguje Koreeda. Tovrstni prizori ponujajo potrpežljivemu gledalcu, uglašenemu na pritajena čustva in mehko valujoče ritme klasičnih japonskih družinskih dram, nepopisen užitek.« »Ta tihi, zadržani in nežni film gledalcu dopušča užitek, da iz njega izbeza pripovedne finese, podan pa je s čudovito svežino in jasnostjo. /…/ Ni mogoče, da se vas ne bi dotaknil in vas očaral. /…/ Odlikuje ga izjemen občutek za kompozicijo. Nič ni preveč poudarjeno, nihče pretirano ne povzdiguje glasu, niti v najbolj stresnih trenutkih; ne v drami ne v režiji ni nič takega, kar bi dišalo po velikem naprezanju, pa vendar film počasi kopiči svojo moč, kot crescendo v komorni glasbi.« »Če lahko kateremu režiserju zaupaš, da bo dve uri trajajočo družinsko zgodbo povedal z zares minimalnim dramskim konfliktom, pa bo kljub temu zablestela, je to Hirokazu Koreeda /…/. Sestrica je polna tihe radosti in preprostih užitkov, okusa svežih sardelic na rižu in deset let ljubeče staranega slivovega vina. /…/ Njena sporočila se, raje kot da bi vas boksnila v pleksus, skrivaj prikradejo v vas.« »Nad Sestrico lebdi Yasujiro Ozu /…/. Prizorišča so sodobna in kamera ni podvržena strogosti pokojnega mojstra, a namerno lagoden ritem, pretanjeno pripovedovanje, globoka človečnost vseh likov in čustveni podtokovi, skriti pod mirnimi, zadržanimi površinami, nekako dajejo na znanje, da je mojster prisoten v duhu.« »Če ima Sestrica kakšen prepoznaven posnetek, je to skoraj nezaznavni, počasni, horizontalni pomik kamere, ki v male vinjete, razpirajoče se znotraj kadra, vnaša še bolj romantizirano občutje. Ta posnetek uteleša vzdušje vsega filma – Koreeda se ne spušča v globine, ampak nežno drsi mimo življenj svojih junakinj, počasi in elegantno, da si lahko stvari dobro ogledamo, pa vendar lahko opazujemo le njihove lepe površine, spokojne obraze njegovih igralk, ki se le tu in tam namrščijo, potem pa se jim obličja hitro spet razjasnijo, kot veter razpiha oblake na pomladni dan.« »Prizor ognjemeta, v katerem se ognjemet komajda pojavi, je priročna metafora za ves film. Koreeda /…/ ni režiser, ki bi nam postregel z izbruhom, če zadošča le majhen trenutek. Sestrica je neomajno tiha in zadržana, sestavljena iz drobnih ritualov življenja – priprave obrokov, pogovorov o hrani – in se velikim temam raje izogiba, kot da bi iz njih delala veliko reč. /…/ Drama se dogaja pod mirno površino in Koreeda pusti, da se stvari odvijejo previdno ter s kar največjo potrpežljivostjo.« »Koreede ne zanima žgoča drama. Njegovi družinski filmi /…/ obravnavajo velika vprašanja na lahkoten način. Smrt, odpuščanje, ljubezen, smisel človekovega bivanja na tem planetu: to so teme, s katerimi se Koreeda spopada, a nikoli na življenje in smrt. Nekje globoko v sebi se najbrž zaveda, da njegovi liki niso ravno edinstvena bitja. Kot taki tudi niso mišljeni; mišljeni so kot ljudje, kot smo mi sami.« »Sestrica prijetno in milo plove med vmesnimi trenutki, ki sestavljajo človekovo življenje – nežen dotik, tih premor, okus slivovega vina, dolga vožnja s kolesom pod baldahinom cvetočih češenj. Ko se zgodba razvija, se ti trenutki zgostijo v močno, čustva povezujočo silo.« »Minevanje časa označuje sprevod sezonskih vinjet, kot bi oživele strani kakšnega srednjeveškega horarija.« »Sestrica tli počasi in nežno, a čudovito slika živ, vitalen portret družinske dinamike. Pri štirih sestrah najbolj izstopa, da povsem v tradiciji Ozujevega načina prikazovanja žensk kljub svojim osebnim stiskam ostajajo pozitivne in polne upanja, medtem ko film poudari začasnost takšnih pretresov v luči lepote narave in življenja samega ter potrdi, da bosta slednja vztrajala ne glede na okoliščine.« »Intimen, topel filmski objem, ki kljub temu, da se v celoti odvije v senci smrti problematičnega očeta, izžareva radost in harmonijo.« »Pripoved, ki razgrinja portrete vseh štirih deklet, ni melodramatično posladkana, ampak je prestreljena z nežnostjo. Z občudovanja vrednim umirjenim pogledom kamere posnet film, ki preseneti z nevsiljivo trpkostjo.« festivali, nagrade |