MacbethMacbeth, 2015, VB, Francija, ZDARežija: Justin Kurzel Jezik: angleški Igrajo: Michael Fassbender, Marion Cotillard, Elizabeth Debicki, Sean Harris, David Thewlis, Jack Reynor, Paddy Considine, David Hayman, Ross Anderson, Lynn Kennedy, Maurice Roëves, Paul Ellard, Seylan Baxter drama, 1h53min 27.12.2015 ob 20.30 CAPRISOVA PREMIERA Ellon, 11. stoletje, nekje sredi mračnih, blatnih, s krvjo prepojenih škotskih planjav. Macbeth, divji bojevnik in zvesti general vojske kralja Duncana, v brutalnem boju naposled ugonobi vodjo uporniških sil. Po bitki mu pot prekrižajo tri ženske, mrhovinarke, ki skubijo trupla padlih vojakov, in Macbethu prerokujejo, da bo nekoč postal kralj. Medtem doma, v oddaljenem Invernessu, Lady Macbeth, ki svojega moža ni videla že leta, še vedno žaluje zaradi izgube njunega edinega otroka. Ko pa prejme moževo pismo, v katerem ji Macbeth poroča o prerokbi, v njeni ranjeni duši vzklije seme zla – podel načrt, kako možu odpreti pot do prestola. Michael Fassbender in Marion Cotillard na čelu sodobne reinterpretacije Shakespearjeve tragedije – silovite, surove, napete spirale nebrzdane sle po oblasti, ki jo hrani travma iz preteklosti. iz prve roke portret avtorja kritike »Kurzelov Macbeth je v meglice ovita, blatna, krvava, zemeljska zadeva, deloma /…/ posneta v bližnjih planih s kamero iz roke, ki omogoča, da so običajno zakričane replike intimno zašepetane, trpeča obraza Michaela Fassbenderja (kot Macbetha) in njegove gospe (Marion Cotillard) pa srhljivo stopita v fokus. /…/ Kurzel vse nadnaravne elemente drame usidra v materialni svet. /…/ Ta telesnost v kombinaciji z intenzivnostjo igre preoblikuje Shakespearjevo najstrašljivejšo dramo v realističen spust v posttravmatsko stresno motnjo.« »Kamera se pozibava, kot bi jo v nestanovitnem svetu nosil veter. Kurzel besedila ni skrajšal v tolikšni meri kot Kurosawa, a njegovi s škotskimi naglasi opremljeni igralci bolj momljajo kot deklamirajo in film več kot z besedami pove s podobami. To je zelo gestikulativen film. Medtem ko načrtujeta umor, si Macbethova gledata iz oči v oči, zatopljena v šepet, njune roke pa pod debelimi plastmi oblek iščejo meso: umor kot afrodiziak.« »To ni tradicionalen odrski Macbeth, stlačen v klavstrofobične interierje. Spočet je na širni škotski planjavi (in skoraj zasenčen od nje), ki spominja na Srednjo zemljo Petra Jacksona. Film nikoli zares ne zapusti bojišča /…/. To je smrtno resen Macbeth s fascinantnimi trenutki in prebliski bistroumnih uvidov, /…/ poln bojev v upočasnjenih posnetkih, stiliziranih krvavih kopeli in bojevitega rjovenja.« »Izobilje dima in meglic bogatih razgledov, in vsako srečanje se zgodi na vrhu slikovitega grebena ali sredi mogočnega, od vremena bičanega barja; to je Shakespeare v divjini, njegova poezija pa je bolj vizualna kot verbalna.« »Kurzel /…/ je posnel film, ki je, če citiram čarovnice, krvav, drzen in neomajen. Iz drame je izsesal vsako sled odrske zadušljivosti ter jo nadomestil z blatom in krvoprelitjem protivojnega filma ter stilizirano neposrednostjo grafičnega romana /…/.« »Karkoli že si bodo gledalci mislili o Kurzelovem Macbethu, med ogledom filma gotovo ne bodo razmišljali o Macbethu Polanskega ali Wellesovem Macbethu ali kateremkoli drugem Macbethu – že samo to je zavidanja vreden dosežek.« »Michael Fassbender in Marion Cottilard sta odlična kot lord in lady Macbeth. Prav tako je pomembno, da Kurzel ustvari robato fizično in mentalno pokrajino Shakespearjeve drame; pokrajino, v kateri sta osebno in politično neločljiva, v kateri so obrazi prav toliko nepopustljivi kot kamni in gore, ki jih obkrožajo, in v kateri je le eno krvavo dejanje potrebno, da osvobodi kaos prelivanja krvi /…/.« »Shakespearjeva škotska igra je v novi filmski različici bolj epska kot kdaj prej, a režiser dokaže, da je upodobitev človekove predaje temnim stranem duše bolj filmična kakor naslednji korak, postopno pogrezanje duše v grozo te teme.« festivali, nagrade |