Moja mamaMia madre, 2015, Italija, FrancijaRežija: Nanni Moretti Jezik: italijanski Igrajo: Margherita Buy, John Turturro, Giulia Lazzarini, Nanni Moretti, Beatrice Mancini, Stefano Abbati drama, 1h47min 5.1.2016 ob 18.30 zgodba kritike »Nanni Moretti nam je dal najboljši, najbolj izstopajoč film tega leta – nežno, nepredvidljivo, drzno, na stalnem menjavanju dramatičnih in komičnih prizorov zasnovano delo, ki celo v najbolj uničujočih situacijah najde trenutke čiste miline.« »Moretti je bil kot igralec vedno podcenjen, tu pa imamo fascinanten portret rahlo zajedljivega, inteligentnega moškega z dobrim uvidom v lastne pomanjkljivosti ter čudovito pridušeno širokosrčnostjo in toplino. Zasnova filma je prefinjena in lepa: kaos filma v filmu, poskus obdržati se v sedlu in postaviti vse stvari na svoje mesto se zlije s strahom, ki ga v človeka zaseje smrt, strahom, da se bo red porušil in svet dokončno snel s tečajev. Moja mama je bistroumen, streznitven, silno zabaven in nepredvidljiv film o žalosti, ki jo prinese izguba ljubljene osebe, o trpkem spoznanju, da smrt ne bo prišla nekoč, ampak prav zdaj, in da je življenje sila krhka reč.« »Smrt tu nima niti kančka tiste šokantnosti, ki jo je imela v Sinovi sobi. Moretti /…/ preprosto opazuje Margherito, kako poskuša po svojih najboljših močeh živeti naprej /…/. In to je eden najmočnejših adutov filma Moja mama: ker ne pretirava z dramatiziranjem, je čustveno in psihološko avtentičen, kar v filmih, ki se ukvarjajo z vprašanji smrti, žalovanja in izgube, vse preredko vidimo.« »V svojih tišjih, bolj iskrenih trenutkih se film izkaže za globoko ganljivo refleksijo samote. V Moji mami jo najdemo na različnih stopnjah: samota ženske na filmskem setu, kjer mrgoli moških /…/; samota režiserke, katere ideje in pobude se v teku snemanja neizogibno razblinjajo; in, ne nazadnje, eksistencialna samota sprijaznjenja s skorajšnjo izgubo starša in s tem tudi z lastnimi srednjimi leti.« »Moja mama je kot prijatelj, ki ga znaš ceniti šele potem, ko že odide domov.« |