Art kino Odeon Art kino Odeon

Asteroid City

Asteroid City, 2022, ZDA, Španija


Režija: Wes Anderson
Jezik: angleščina

Igrajo: Jason Schwartzman, Scarlett Johansson, Tom Hanks, Jeffrey Wright, Tilda Swinton, Bryn Cranston, Edward Norton, Adrien Brody, Liev Schreiber, Hope Davis, Stephen Park, Rupert Friend, Maya Hawke, Steve Carell, Matt Dillon, Hong Chau, Willem Dafoe, Margot Robbie, Tony Revolori, Jake Ryan, Jeff Goldblum

komična drama, 01h44min

15.09.2023 ob 21:00
16.09.2023 ob 21:00
17.09.2023 ob 19:00


1955. Asteroid City, število prebivalcev: 87. Največji znamenitosti mesta sta velikanski meteoritski krater in astronomski observatorij v njegovi bližini. Ta konec tedna se na srečanju zvezdoslovcev zbere pet nagrajenih dijakov, da bi predstavili svoje izume – toda slavje spektakularno prekine nepričakovani obiskovalec … Medtem v New Yorku junaki zgoraj opisane zgodbe, postavljene v izmišljeno puščavsko mesto, pripravljajo gledališko predstavo z naslovom Asteroid City

Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=OAC-sSnOxro

Komedija, drama, romanca, znanstvena fantastika … nič ne more zares opisati tega vizualno osupljivega filma Wesa Andersona, kjer se o umetnosti, žalovanju, vesolju in smislu vsega skupaj sprašujemo v družbi nekaterih najsvetlejših zvezd filmskega neba: Scarlett Johansson, Jasona Schwartzmana, Toma Hanksa, Steva Carella, Margot Robbie in mnogih mnogih drugih …

Predprodaja vstopnic: Galerjia Alga.

kritike
»Wes Anderson se priložnostnemu opazovalcu morda zdi kot nekdo, ki bodisi noče brati kritik svojih filmov ali pa jim verjame do absurdnosti. Tiste pikolovske mizanscene, simetrične kompozicije in natančne vožnje kamere, ki so postale predmet viralnih videov in hudomušnih memov, ne bodo kar tako izginile. Medtem ko drugi režiserji svojim kritikom odgovarjajo z iskanjem novih tem in pristopov, Anderson, tako kot pred njim Federico Fellini, samo še bolj odločno vztraja pri svojih slogovnih posebnostih. Moja kolegica Alison Willmore je njegovo zadnje delo, Francosko depešo, (pravilno) označila za ‘najbolj andersonovski film, kar jih je Wes Anderson kadarkoli posnel’. Verjetno bi lahko enako trdili za vsak novi Andersonov film, zagotovo pa to velja tudi za čudoviti Asteroid City. /…/ Drznost in lepota pričujočega dela izhajata iz načina, kako misterije človeškega srca povezuje s skrivnostmi znanosti in vesolja. /…/ Za norostjo Wesa Andersona se je vedno skrivala metoda, toda Asteroid City nas spomni, da se tudi za njegovo metodo skriva norost. In prav zaradi tega je tako velik umetnik.«
– Bilge Ebiri, Vulture

»Film Asteroid City je v Cannesu požel veliko naklonjenih kritik, razočaran pa sem bil nad odklonilnimi komentarji recenzentov, ki jih spoštujem. Mnogi izmed njih so se odločili za najbolj očitno linijo kritike (režiserjeva značilna ekscentričnost, preveč zvezdnikov, pretirana izumetničenost), ne da bi se poglobili v razlikovalne lastnosti filma. (Bilge Eberi po drugi strani razume.) Meni se zdi, da gre za eno najboljših Andersonovih del.«
– David Bordwell, Observations on Film Art

»Film, ki se začne kot le še ena brezhibna komedija Wesa Andersona, nazadnje postane njegovo najbolj kozmično in radikalno delo. /…/ To je film, ki ti počasi zleze pod kožo, saj te sprva zavede k misli, da gre zgolj za razpršeno zbirko nepovezanih drobnih detajlov in gegov. /…/ Vse se vrne k značilno andersonovski ideji, da je mir, kakršnega koli že lahko najdemo na tem svetu, odvisen od tega, ali bomo lahko prevzeli nadzor nad vso tisto množico stvari, ki jih v njem nikoli ne bomo mogli razumeti. /…/ Če vsi Andersonovi filmi temeljijo na napetosti med redom in kaosom, negotovostjo in dvomom, pa je Asteroid City prvi, ki to napetost vzame za svojo temo, pri čemer slednjo pogosto izrazi skozi trenje, ki nastane z drgnjenjem različnih ravni neresničnosti. Nekateri bi to lahko razumeli kot samozadovoljni formalizem, toda nepričakovani trenutek proti koncu, ko Anderson najde nekakšno ravnovesje med temi nasprotujočimi si silami /…/, je tako presunljivo lep in prislužen, da izumetničenost, ki ga obdaja, preprosto odpade.«
– David Ehrlich, IndieWire

»To je Andersonov najbolj očarljiv film po Grand Budapest hotelu izpred skoraj desetletja. /…/ Asteroid City je na svoj čudaški način Andersonov mozaik paranoje hladne vojne in ameriških družinskih vrednot v vsem njihovem pogosto hipokritskem sijaju. Je ravno tako igriv kot njegova najboljša dela, hkrati pa še vedno učinkovito zaigra na srčne strune.«
– Geoffrey Macnab, The Independent