![]() |
Babičin vnukLahn Mah, 2024, TajskaRežija: Pat Boonnitipat Jezik: tajščina komična drama, 02h07min 18.04.2025 ob 19:00 Ko babici Amah postavijo diagnozo neozdravljive bolezni, mladi M zasluti priložnost: v upanju, da bo njegova predanost nagrajena, prevzame skrb zanjo. Toda izkaže se, da starke ne bo tako lahko zadovoljiti. Za nameček M ni edini, ki se poteguje za njeno dediščino. Čas pa se izteka … Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=yIOKNsknBGo Predprodaja vstopnic: Galerija Alga. Mladi tajski režiser pomembna vprašanja o družini, medgeneracijskih vezeh in iskanju sreče zapakira v ganljivo dramedijo, ki je doma porušila vse rekorde gledanosti in prerasla v pravi kulturni fenomen. Pripeljite babico in ne pozabite na robčke! kritike »Ganljiv, smešen … oglejte si ga pred neizogibno hollywoodsko priredbo! /…/ Sentimentalni, a nikoli osladni film poleg čudovito kalibriranih igralskih nastopov in spretnega uravnavanja težavnega tona pove tudi nekaj resničnega in prepoznavnega o vseh zapletenih odzivih, ki jih lahko sproži skorajšnja smrt družinskega člana /…/. Če parafraziramo nasvet, ki ga M prejme od sestrične Mui: vsak trenutek, ki ga namenimo ljubljeni osebi, je dobro porabljen trenutek.« »Kar filmu primanjkuje na področju subtilnosti, več kot nadomesti z razponom čustev in presenetljivo globino svojih feel-good zagotovil. Ustvarjalci očitno razumejo, kako težko je sprejeti bližnjega kljub njegovim v oči vpijočim pomanjkljivostim. Ni nam treba biti sentimentalni, da bi lahko cenili njihov cilj: sončni in rahločutni prikaz družinskega življenja nas bo verjetno še dolgo pred zaključnimi napisi spodbudil k razmišljanju o lastni družini.« »Babice so očarljive. Zlasti takrat, ko ti pripeljejo eno okrog ušes. /…/ Babičina klofuta ne opozarja na nekaj, kar smo naredili narobe v preteklosti, ampak na tisto, kar šele bomo. Ni toliko izraz naklonjenosti do nečesa preteklega, ampak bolj do tistega, kar šele pride. Zato je neizpodbiten dokaz brezpogojne ljubezni, ki ne potrebuje dodatnih argumentov ali demonstracij. To je ljubezen zaradi nje same. Babičin udarec ne boli, ampak zdravi. Namesto da bi prizadejal bolečino, postavi stvari na svoje mesto. Spravi svet v red. Babica v pričujočem filmu prisoli kar nekaj zaušnic. /…/ Od tu, iz gotovosti geriatrične klofute – imenujmo jo tako – debitantski tajski režiser Pat Boonnitipat gradi melodramo v najstrožjem, najbolj domačem in, če želite, najbolj očitnem pomenu besede. Brez ekshibicionizma, zgolj s preprostim zavedanjem, da je babica brez blagovne znamke že sama po sebi koncept. /…/ Boonnitipat ne želi dokazati, da je najbolj izviren režiser na svetu. Njegove reference niso visoka melodrama Douglasa Sirka ali prefinjena, postmoderna melodrama Pedra Almodóvarja, pa tudi ne geometrična melodrama Wesa Andersona. Ne, Boonnitipat svoj navdih prej najde v melodrami vsakdanjega življenja. A to – kar je najpomembnejše – deluje. In sicer zato, ker vsak igralec, vsaka gesta, vsaka vrstica scenarija vodijo k istemu cilju: čista čustva, brez cinizma. Predvsem pa je film prepričljiv onkraj vsakega dvoma – kajti ko se bomo izgubili, nam bo babica, katerakoli že, primazala klofuto. Le redki argumenti so bolj prepričljivi. In lahko bi rekli, da je tale popoln.« |