17.7.2015 ob 21.00
18.7.2015 ob 21.00
19.7.2015 ob 19.00
21.7.2015 ob 21.00
22.7.2015 ob 21.00
23.7.2015 ob 19.00
24.7.2015 ob 19.00
25.7.2015 ob 19.00
7.9.2015 ob 19.00 PONEDELJKI ZA ZAMUDNIKE
21.9.2015 ob 21.00 PONEDELJKI ZA ZAMUDNIKE
zgodba
Leta 1954, tik pred izbruhom alžirske vojne za neodvisnost. Daru, v Alžiriji rojeni potomec španskih priseljencev, poučuje skupino lokalnih otrok v odročni gorski vasici. Nekega dne se pred njegovo šolo pojavi žandar z arabskim ujetnikom. Daruju prinaša ukaz, da mora kmeta pospremiti pred kolonialno sodišče, kjer naj bi mu sodili za umor. Medtem ko se v dolini širi upor in ozračje polni sovraštvo, se ta na videz zelo različna moža podata na nevarno pot čez Atlaško gorovje …
Daleč od ljudi je intimna zgodba o osebni odgovornosti in prijateljstvu, ki se odvije pred ozadjem veličastne severnoafriške gorske pokrajine. Film, prirejen po kratki zgodbi Alberta Camusa Gost, se ponaša z igralskim nastopom (tokrat francosko in arabsko govorečega) Vigga Mortensena ter izvirno glasbo Nicka Cava in Warrena Ellisa.
iz prve roke
»Na besedilo sem naletel po naključju /…/ in zgodba me je globoko ganila. /…/ Čeprav je bila napisana pred šestdesetimi leti, se mi je zdela zelo sodobna in relevantna za današnji svet, ki je marsikje na robu propada. /…/ Vojne v Palestini, na Bližnjem vzhodu in marsikje drugje po svetu ni mogoče primerjati s tisto v Alžiriji leta 1954. Razlogi so različni, po drugi strani pa so lahko izkušnje teh ljudi podobne tistemu, kar doživlja Daru. Hotel sem pokazati, kako težko se je politično angažirati in ohraniti jasen pogled v tem nasilnem in negotovem svetu. /…/ Moj cilj ni bil narediti zgodovinskega filma. Posneti sem hotel univerzalno zgodbo. /…/ Ne gre za film o alžirski vojni, ampak za zgodbo o dveh ljudeh, dveh obstrancih, in o tem, kako težko je zares poznati drugega človeka, kako težko je vzpostaviti bratski odnos. /…/ Že ob prvem branju sem si zamišljal vestern. Resda nekonvencionalen vestern, prežet z evropsko zgodovino in postavljen na ozadje severnoafriškega višavja, a vseeno vestern. Tudi tu imamo kolonizatorje in kolonizirane, ujetnika, ki ga je treba pospremiti, ter zaplet, ki vodi v nasilje. Trčenje dveh pravnih sistemov je v središču zgodbe in razmerij med liki. Priča smo dvema kulturama in dvema sistemoma moralnih vrednot, ki so ju zgodovinske okoliščine prisilile k sobivanju. /…/ Prve podobe, ki so mi prihajale na misel, navdahnjene z dogodki in pokrajino v zgodbi, so podobe iz vesternov: razsežna in sovražna pokrajina, nevarno in napeto ozračje ter možje, ki nihajo med dostojanstvom in brutalnostjo, razpeti med hrepenenjem po življenju in hrepenenjem po smrti. Imamo tudi osrednje like vesterna: belega človeka, ki prinaša civilizacijo, utelešenje reda in miru, ter njegovo nasprotje, ‘divjo’ plemensko figuro. /…/ A moj film ne temelji na ameriškem mitu o osvajanju Zahoda. /…/ Sodi v tisto družino vesternov, ki so mit napadali ali rušili, raje kot da bi ga krepili: proindijanski vesterni iz petdesetih let, kakršna sta na primer Devil’s Doorway Anthonyja Manna in Visoko nebo / Skrivnost Indijanke (The Big Sky) Howarda Hawksa, kasneje pa tudi nekatera dela Arthurja Penna, Sydneyja Pollacka in Clinta Eastwooda.«
- David Oelhoffen
portret avtorja
Francoski režiser David Oelhoffen (1968), avtor številnih nagrajenih kratkometražcev, se je s celovečernim prvencem Nos retrouvailles leta 2007 uvrstil v sekcijo Teden kritike v Cannesu. Daleč od ljudi je njegov drugi celovečerec.
kritike
»Napeta drama Davida Oelhoffna je deloma triler, deloma vojni film, še bolj pa morda severnoafriški eksistencialistični vestern s čudovito pokrajinsko fotografijo Guillauma Deffontainesa, ki zgodbo prepoji z mračno lepoto. /…/ Če ste videli alžirsko vojno dramo Božji možje (2010) Xaviera Beauvoisa, si morate ogledati tudi Daleč od ljudi, ki ponudi drugačen, a nič manj zanimiv pogled na isti čas in kraj.«
- Jonathan Romney, Londonski filmski festival
»Camus začrta začetno smer zgodbe, ki pa jo Oelhoffen odločno odpelje v svojo smer: s političnim kontekstom, zgodovinskim ozadjem, nedvoumnim moralnim imperativom in dvojico dobro ujemajočih se igralskih nastopov.«
- Manohla Dargis, The New York Times
»Eksistencialistična vprašanja, ki jih v svoji kratki zgodbi Gost zastavi Albert Camus, se v filmu Daleč od ljudi izvrstno prevedejo v žanr vesterna. /…/ Režiserjeva zamisel, da se te močne zgodbe z dvema glavnima likoma loti kot ‘konjske opere’ v Alžiriji se izkaže za ravno tako navdahnjeno kot nepričakovano. Ko epske razglede z alžirskega gorovja snema na enak način, kot je John Ford snemal Monument Valley, poudari moralna vprašanja, s katerimi se spopadajo liki, živeči le korak zunaj dosega civilizacije in zakona.«
- Peter Debruge, Variety
»V tej pronicljivi značajski študiji se zdi eksistencializem intimen kot še nikoli.«
- Michael Rechtshaffen, Los Angeles Times
»Kljub vsej zgodovinski specifičnosti in pomembnosti ozadja zgodbe se ob gledanju teh dveh mož, ki se prebijata skozi surovo in čudovito pokrajino, zavemo, da smo priča nečemu veliko bolj brezčasnemu in elementarnemu.«
- Bilge Ebiri, Vulture
»Ideja, da vzameš konvencije vesterna in jih preneseš v druge dežele, na druge planete, v druga časovna obdobja ali politične okoliščine, ni seveda nič novega, a če je dobro izpeljana, se je nikoli ne naveličamo. Daleč od ljudi /…/, ki klasične arhetipe iz vesternov premesti v alžirsko vojno, je odličen primer. Film ne poskuša ponovno odkriti tople vode, hkrati pa tudi ni postmodernistična dekonstrukcija vesternovskega mita ali pastiš. To je preprosto čudovit, tradicionalen vestern: jezik in kulturne podrobnosti so morda drugačni, a surova eleganca in moralna vprašanja so zlahka prepoznavna in nič manj aktualna. Daleč od ljudi /…/ je tiho veličasten, prekrasen film.«
- Jessica Kiang, The Playlist
»Posebno omembo si zaslužita Nick Cave in Warren Ellis (Ponudba, Jesse James in strahopetni Robert Ford), ki tu znova dokažeta svoje mojstrstvo na področju sodobne vesternovske filmske glasbe. Njuna s strunami prežeta zvočna pokrajina odlično dopolnjuje hladno veličastnost Oelhoffnovih podob in se popolno prilega režiserjevemu vznemirljivemu prikazu eksistencialne krize sredi političnih in naravnih viharjev.«
- Piers Handling, Mednarodni filmski festival v Torontu