![]() |
Emilia PérezEmilia Pérez, 2024, FrancijaRežija: Jacques Audiard Jezik: španščina Igrajo: Zoe Saldaña, Karla Sofía Gascón, Selena Gomez, Adriana Paz, Édgar Ramírez, Mark Ivanir, Eduardo Aladro, Emiliano Edmundo Hasan Jalil drama, 02h12min 13.02.2025 ob 19:00 Rita, briljantna, a podcenjena odvetnica, nekega dne prejme nepričakovan klic: zloglasni vodja narkokartela Manitas jo želi najeti, da bi mu pomagala uresničiti načrt, ki ga skrivaj pripravlja že leta: postati ženska. Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=zlcbXRWgqg8&t=4s Narkotriler, drama o spolni tranziciji, muzikal, telenovela, komedija: film Jacquesa Audiarda (Rja in kost, Dheepan) se tako kot njegova naslovna junakinja izmika oznakam in nenehno spodnaša naša pričakovanja. Eden najbolj nagrajevanih filmov sezone in resen kandidat za oskarje. Predprodaja vstopnic: Galerija Alga. kritike »Posmeh nikakor ni izključen, toda režiser se mu izogne zahvaljujoč nalezljivi energiji, fluidni režiji (besedna igra ni namerna) ter smislu za melodramo. Dogajanje v tej izvirni mešanici Martina Scorseseja in Jacquesa Demyja komentirajo pesmi. /…/ Iz dvorane odidemo tleskajoč s prsti, nekoliko pretreseni, z očmi, polnimi barv, in z glavo, polno vprašanj. Nekaj je gotovo: mafijci so ženske kot vse druge.« »Največje presenečenje Emilie Pérez morda ni vrtoglavo eksperimentiranje z žanrom in formo /…/, temveč režiserjev iskren in celo globoko naklonjen pogled na spolno tranzicijo. /…/ Emilia Pérez je marsikaj, a zagotovo ni dolgočasna. »Čudovito si je ogledati delo, ki je čisti film.« »Že na začetku so me razorožile Audiardove skoraj almodovarske vibracije, ganljivo nepopolna stilizacija v prizorih pesmi in plesa, predvsem pa tri glavne igralke: izjemna Karla Sofía Gascón, ki je pravo odkritje, Selena Gomez, od katere kar ne moremo odvrniti pogleda, in nikoli boljša Zoe Saldaña.«
»Emilia Pérez je pravljica o osvoboditvi, o filmu in o življenju samem. Jacques Audiard potrjuje moč umetnosti kot prostora strpnosti; dejavnosti, ki je provokativna, radikalna, poveličevalna in ponosno woke v najboljšem in najbolj osvobajajočem pomenu besede. In seveda zelo trans. Trans v smislu transformacije, tranzita, transcendence in, zakaj pa ne, transsibirske poti. Prišli smo, da bi potovali v najbolj oddaljene kraje. Emilia Pérez nam v svoji divji naivnosti, ki se popolnoma zaveda same sebe, sporoča, da kdor spremeni telo, spremeni dušo. In kdor spremeni dušo, spremeni družbo. /…/ Duet, ki ga s pridušenim glasom odpojeta odvetnica in izraelski kirurg; prizor na estetski kliniki, posnet s ptičje perspektive in v slogu vodnih koreografij Esther Williams; repanje Zoe Saldaña na dobrodelni večerji … Odkritij je toliko, da nam ne preostane drugega, kot da se potopimo /…/ v ta film sezone.« »Jacques Audiard se v tej nori glasbeni komediji, kjer se akcija in pustolovščina mešata z romantiko in fantazijo, ne ustavi pred ničemer. Čezmernost ostaja režiserjev zaščitni znak, kot povabilo k plesu, petju in rušenju pripovednih kodov. To je film, ki si ga je treba ogledati čim bolj naglas in na čim večjem platnu. /…/ Emilia Pérez je orjaško, celo monstruozno delo; zaradi njega boste vzljubili vse, kar je v filmski umetnosti ekscesnega in norega.« »Audiard uporabi vsa sredstva iz svojega filmskega arzenala, da bi prikazal zgodbo nekega človeka na osupljivi poti samospoznavanja. Delo, ki vključuje elemente filma noir in melodrame, operatično izražene skozi strastne barve, glasbo in ples, se izmika vsakršni kategorizaciji. /…/ Pravo razodetje!!!« »Hvalnica ženskam, vsem ženskam … še vedno me spreletavajo mravljinci!« »Emilia Pérez [je] drzen žanrski hibrid, ki deluje kot nekakšen križanec med Douglasom Sirkom in Pedrom Almodóvarjem. Kartelno nasilje in zapleti v slogu telenovele se prepletajo z glasbenimi točkami, ki segajo od preprostega govorjenega petja do spektakularnih ekstravaganc v duhu Busbyja Berkeleyja.« »Energija muzikala, razburljivost kriminalke, komičnost telenovele in solze melodrame – Emilia Pérez je prava queerovska bomba.« »Emilia Pérez je več kot dober ali pa odličen film. To je redek dogodek; sodobna mojstrovina.« |