Halimina potHalima’s Path, 2012, Hrvaška/Slovenija/BIHRežija: Arsen A. Ostojić Jezik: hrvaški Igrajo: Alma Prica, Olga Pakalović, Mijo Jurišić, Mustafa Nadarević, Daria Lorenci Flatz, Miraj Grbić, Izudin Bajrović, Emina Muftić, Sebastian Cavazza drama, 1h33min 21.11.2013 ob 20.30 Halima, muslimanka iz odmaknjene vasi v severni Bosni, išče posmrtne ostanke soproga in sina, ki sta bila ubita v bosanski vojni in pokopana v enem izmed številnih množičnih grobišč. Komisija za pogrešane osebe s pomočjo DNK analize uspe identificirati ostanke njenega moža, sinovih pa nikakor ne najde. Halima mora izslediti svojo nečakinjo, katere ni videla že več kot dvajset let in ki je s sinom skrivnostno povezana. Ko jo najde, začnejo na dan nezadržno vreti grozljivi dogodki iz preteklosti … Hrvaški kandidat za oskarja je pretresljiva drama, ki jo je navdihnila resnična zgodba iz bosanske vojne. Film je prejel nagrado občinstva na puljskem festivalu. Scenarij temelji na resnični zgodbi Zahide in Muharema Fazlića iz okolice Prijedora v Bosni, katerih posvojeni sin Emir je bil ubit leta 1992 v srbskem ujetništvu. Zakonca sta potrebovala dvajset let, da sta od sinove biološke matere dobila vzorec krvi za DNK identifikacijo. »K projektu me je pritegnila predvsem močna čustvena zgodba, /…/ ki si jo je zamislil in jo z nepogrešljivim občutkom za like, pripovedni tok in prepričljive dialoge napisal izvrstni scenarist Feđa Isović. /…/ V prvi vrsti sem želel poudariti čustveni učinek scenarija ter ustvariti žive, prepričljive in prepoznavne like, katerih usodam bi gledalci zlahka sledili. /…/ Želel sem narediti topel, človeški film, film, ki pripoveduje iskreno zgodbo, zgodbo, ki se bo občinstva dotaknila, ki bo prepričljiva, nepretenciozna in ki bo ostala v spominu.« o avtorju kritike »Edinstvena in stilsko dosledna obravnava delikatne teme verskih in etničnih spopadov na teh prostorih.« »Safija je postavljena pred mučno izbiro med očetom in možem ter med dvema verama in narodoma. Olga Pakalović jo prepričljivo odigra s tesnobo nekoga, ki ne bo nikoli vedel, ali je dobro izbral.« »Vrhunska filmska stvaritev, ki ne le vzame dih, ampak ga iztisne iz prsi z vso težo klasične grške tragedije, v kateri čustvenemu naboju med liki neizbežno sledijo cmok v grlu in spontane solze občinstva /…/. Iskren in tragičen filmski sevdah /…/. To ni le film o preizpraševanju identitete, ampak tudi film o ljubezni oziroma žalostni usodi malih ljudi.« festivali, nagrade |