IZIS IIIZIS II, 2014,Igrajo: Luka Prinčič, JUNEsHELEN, Izland Avdiovizualni performans, hmin 27.12.2014 ob 20.00 V Izolo se vrača IZIS, iniciativa mlajše generacije obalnih umetnikov in kulturnih producentov, ki si želi širši publiki predstaviti svoje ustvarjanje in prinesti v Izolo napreden in kakovosten glasbeni ter umetniški program. Lokalno skupnost bo zadnji petek in soboto v decembru oblil val kulturnih dogodkov, in sicer: 26.12. v RIIBA in galerija Alga: od 14ih do 18 delavnica Theremidi Orchestra, 27.12. v Kulturnem Domu Izola in Art Kino Odeon Izola ob 18ih otvoritev razstave Deana Verzela 26.12. v RIIBI: Udeleženke in udeleženci delavnic bodo sami zaspajkali eno izmed treh naprav (Theremini 4011, Touch Tone, Micronoise) za proizvajanje hrupa, ki jih je orkester zasnoval po principu odprtokodne strojne opreme in oblikovanja. Naprave delujejo na upornost telesa v elektronskem vezju in se odzivajo na svetlobo, dotik ali motnje v elektromagnetnem polju. Po končani delavnici se bodo skupaj z ansamblom združili v 20-minutno zvočno improvizacijo. Udeležba na delavnici je brezplačna, cena za material pa znaša 22€. Število udeleženk in udeležencev delavnice je omejeno na 15 oseb. Predhodnje najave na: theremidi.orchestra@gmail.com in info@RIIBA.si. 26.12. v galeriji Alga: Za konec leta in na prehodu v 2015 bomo Ples možganov predstavili še v galeriji Alga v Izoli, v sklopu te pa bo predstavljen projekt, rezultati prvih zajemov in interpretacij možganskih odzivov izbranih udeležencev. Tokrat bo prvič predstavljenih vseh dvajset individualiziranih plakatov, ogledati si bo mogoče nastajanje projekta in izvedbo zajemov podatkov, premierno pa bomo predvajali tudi glasbeno podlago, ki je bila osnova za različne odzive udeleženk in udeležencev. http://plesmozganov.si/ 27.12. v Kulturnem Domu Izola: V Kopru živeči Dean Verzel je vizualni umetnik, ki deluje od konca 80′ let prejšnjega stoletja, najprej kot pobudnik skupine Konstruktor, ki zasnuje pojekta Homo Carnifex (1989) in Terapia Provocatoria (1990), kasneje pa ambientalnih instalacij Zmagoslavje smrti, T. O. D. – Od knjige do kozmične izkušnje (1994) in Zid (2000). Skupaj z Goranom Bertokom izvedeta performans Sveti križ, Zažig strunjanskega križa (2002), ki ga Verzel, tokrat samostojno, ponovi leta 2012. V tem času ustvari projekte Aqua Vita et Mors, Anatomija zamrznjene geneze in Nuna/Papež, pri katerih za nastanek končne fotografije v velike ledene bloke zamrzuje najprej zlate ribice, potem roki, s katerimi reinscenira Michelangelovo poslikavo Sikstinske kapele, nazadnje pa iz para glav ustvari figuri nune in papeža, projekt pa je zaradi kriminalistične preiskave ostal nedokončan. Vse obiskovalce razstave Anatomija zamrznjene geneze in projekcije videoposnetka projekta Nuna/Papež opozarjamo, da dela lahko vsebujejo prikaze izjemne groze, ki bi lahko bili za občutljive posameznike neprimerni. Z namenom zaščite občutljivih posameznikov bo potencialna škodljivost vsebine označena na vhodu v razstavni prostor, ki bo nedostopen za naključne obiskovalce. Prav tako bo razstava omejena na čas predstavitve.
27.12. v Art kino Odeon: (vstopnina 8EUR) ob 20.00 Luka Prinčič je glasbenik, zvočni oblikovalec in intermedijski umetnik. Od srede 90-ih piše glasbo, ustvarja zvočno umetnost, nastopa in oblikuje inter-medije na različne načine. Specializiran je za računalniško glasbo, razvejane funk ritme, potopitvene zvočne pokrajine, glasbo za live art in video, in eksperimente z digitalnimi mediji. 27.12. v Art kino Odeon: Prisluhnite na povezavi https://soundcloud.com/juneshelen IZLAND Način, na katerega Izland (Marko Vivoda in Gašper Milkovič Biloslav) tvori svoje vizualne pokrajine, je v svojem temelju dokaz za nezadostnost kakršnegakoli dualizma ob razumevanju optične izkušnje, ki smo ji ob njunem delu izpostavljeni. Klasifikacije tipa: analogno/digitalno, realno/virtualno, konkretno/abstraktno, sprevržeta in gledalcu omogočita, da ni potrebno izbrati, saj je oboje vsebovano znotraj singularnosti zaznanega. Podobe, ki smo jim priča, in nas osupnejo s svojo neverjetnostjo, merijo na točno tisto komponento vidnega, ki ji lahko rečemo čudenje, saj za zabeleženo sprva ne najdemo referenčne opore. Od tod tudi lepota, od tod definicija vizije (vidna zaznava brez stvarne podlage), saj videnega ni mogoče umestiti v nek znan register. Vsaj dokler se ob gledanju ne pojavijo določeni elementi, malenkostne nepravilnosti, ki nek delec vidne površine lahko umestijo v horizont predmetnega. Bodisi je to mehurček zraka na gibljivih raznobarvnih gladinah bodisi prašni delec, ki tone čez polje slike in nam zato priča o prostoru, ki ga gledamo, kot o nečem tekočem. V tej razpoki vizije, se izkušnja še poglobi, gledanje in mišljenje sta zdaj izzvana; gledalec se zaloti pri poskusu, da bi razumel, saj postane jasno, da je vsaka od teh pokrajin utemeljena v snovnosti, da konstrukcija vizij izhaja iz nečesa materialnega, da je znotraj teh prostorov vsebovano nekaj, kar staplja opozicije in gledalcu upodobi svet, ki je hkrati neverjeten, a tukajšnji, ki je nepoznan, a ne tuj, ki je, skratka, lep in mogoč. Karlo Hmeljak Organizatorji festivala: Kid PiNA, CKŠP Izola, Izland, RIIBA
|