Jimmyjev domJimmy's Hall, 2014, Velika Britanija, FrancijaRežija: Ken Loach Jezik: angleški Igrajo: Barry Ward, Simone Kirby, Jim Norton, Francis Magee, Aisling Franciosi, Andrew Scott, Shane O’Brien biografska drama, 1h49min 18.9.2014 ob 20.30 zgodba Deset let kasneje, na vrhuncu gospodarske krize, se Jimmy iz Združenih držav vrne v domačo vas, da bi materi pomagal skrbeti za družinsko kmetijo. Kulturni center, zapuščen in prazen, kljub prošnjam lokalne mladine ostaja zaprt. A bolj ko se Jimmy vključuje v skupnost in bolj ko opazuje revščino in naraščajoče kulturno zatiranje, bolj se v njem prebuja duh voditelja in aktivista. Odloči se, da bo ponovno odprl dom. Ken Loach se v svojem domnevno zadnjem velikem projektu – živahnem, poskočnem in upanja polnem Jimmyjevem domu – poklanja svobodomiselnemu duhu, ki ga je na Irskem tridesetih let utelešal politični aktivist Jimmy Gralton, predvsem pa nas spomni na to, da v kriznih časih ne smemo pozabiti na ples, smeh in dobro voljo. iz prve roke »Mislim, da potrebujemo Jimmyjev dom domišljije, če hočemo biti državljani – pa naj bo materialen, virtualen ali kombinacija obeh; varen prostor, kjer se bomo lahko srečevali, razmišljali, debatirali, poslušali, se učili, organizirali in analizirali svet okoli nas, pa tudi raziskovali, kako je moč porazdeljena v našem vsakdanjem življenju. In če želimo, da naš upor traja, pri tem potrebujemo kanček vznemirjenja in prijateljstvo.« portret avtorja Loachevi filmi so poželi številne lovorike najprestižnejših mednarodnih filmskih festivalov in domače nagrade BAFTA, leta 2009 pa je režiser prejel nagrado Evropske filmske akademije za življenjsko delo. Avtorjeva dela so čustveno neposredna, aktualna in angažirana. Kljub pretanjenemu čutu za socialno ter politično realnost pa je tisto, kar poganja kri po žilah Loachevih filmov, neuklonljivi človeški duh. kritike »Najnovejša aktivistična drama staroste britanskega političnega filma je odkrit portret ideološke vojne na Irskem v tridesetih letih. /…/ Ken Loach je iz sramotne epizode v sodobni zgodovini Irske – deportacije brez sojenja, ki jo je leta 1933 doživel eden njenih državljanov James Gralton – ustvaril presenetljivo očarljiv in topel film. V svojem štiriindvajsetem igranem celovečercu, nekakšnem tematskem nadaljevanju v Cannesu nagrajenega Vetra, ki trese ječmen, se aktivistični režiser dotakne znanih tem osebne svobode, institucionalnega zatiranja in moči skupinske organizacije, tokrat prepojenih z nežno romantiko, ki privzdigne razpoloženje, ne da bi pri tem razvrednotila pomen snovi.« »/…/ čeprav ga privlačijo resne teme z zgodovinsko težo, zna Ken Loach pričarati čisto filmsko zabavo – posebno z nedavnimi komedijami, kakršni sta Išče se Eric in Angelski delež – ne da bi pri tem žrtvoval njihovo kredibilnost in inteligenco. Loach pri 77-ih ni izgubil občutka za to ravnovesje, kar dokazuje očarljiva kostumska drama Jimmyjev dom.« »Loacha tako kot pri Vetru, ki trese ječmen zanima, kako irska družba ob nastopu neodvisnosti od britanske nadvlade v dvajsetih letih ni uspela zavrniti konservativnih sil. Ustvaril je tragikomičen kostumski film, ki osvetli absurdnosti državne in verske represije, obenem pa pozdravi zbiranje, diskutiranje in zabavo v imenu višjega cilja. /…/ neobičajna zgodba, povedana na slikovit in inteligenten način, v gledalcu pusti vznemirljiv občutek veselja, nepravičnosti in upanja. Pogrešali ga bomo.« »Socialen, militanten in političen – najnovejši film Kena Loacha je dovršena zgodovinska drama, ki bo zadovoljila široko občinstvo. /…/ 77-letni Loach pravi, da je utrujen, pa vendar je ustvaril dinamičen in živahen film, ki kljub kompleksnosti tem, s katerimi se spopada, daje vtis, da je narejen brez posebnega napora.« »Loach je ustvaril razkošno kostumsko dramo s prelepo fotografijo Robbieja Ryana, polno skupinskih prizorov, v katerih se številni lokalni prebivalci, oblečeni v čudovita oblačila iz tvida, puloverje in ženske obleke, s starinskimi kolesi in vozovi z oslovsko vprego vozijo po zelenih gričih in močvirnatih dolinah ter veselo plešejo. Vse je videti čudovito; sanje o Irski, kakršna je bila nekoč.« |