Art kino Odeon Art kino Odeon

Luzzu

Luzzu, 2021, Malta


Režija: Alex Camilleri
Jezik: malteščina, angleščina

Igrajo: Jesmark Scicluna, Michela Farrugia, David Scicluna

drama, 01h35min

23.08.2022 ob 21:00 Letni kino Arrigoni


Malteški ribič Jesmark ostaja zvest tradicionalnemu ribolovu z luzzujem – lesenim čolnom, ki se prenaša z očeta na sina. Ko mora čoln nepričakovano popraviti, je to le ena izmed njegovih težav: že tako zasluži komaj dovolj za preživetje družine, njegov novorojeni sin potrebuje zdravljenje, z ženo se oddaljujeta … Svet, ki ga je poznal, medtem neizogibno izginja. Morski ekosistem je ogrožen, neusmiljena ribiška industrija in evropska birokracija pa praktično onemogočata življenje majhnih ribičev. Jesmarku se ponudi priložnost za zaslužek na črnem trgu …

Prvenec malteško-ameriškega režiserja je univerzalna pripoved o malem človeku, ki skuša preživeti, razpet med tradicijo in zahtevami sedanjosti. Film je glavnemu igralcu, resničnemu lokalnemu ribiču, prinesel posebno nagrado žirije na festivalu Sundance.

kritike
»Camilleri v svojem celovečernem prvencu pokaže prefinjeno razumevanje, kako lahko majhni trenutki zgradijo občutek prostora: sandali na slanih tleh ribje tržnice; železno strgalo, ki lupi barvo z ladijskega trupa; duhovnik, ki blagoslavlja ladje za varno plovbo. Prizori Malte so osupljajoči, vendar podob, ki jih najde Camilleri, ne bi našli v nobeni turistični brošuri. S svojim subtilnim, cinéma vérité pristopom ujame nekaj posebnega – ne le krizo enega človeka, temveč kulturo vse skupnosti.«
– Natalia Winkelman, The New York Times

»Drama, ki jo upodobijo naturščiki (med njimi prepričljivi Jesmark Scicluna, nagrajen na Sundanceu), prikazuje boj tradiciji zvestega ribiča, da bi ohranil pokončno dvignjeno glavo, in temačno družbeno tematiko osvetljuje z bleščečo svetlobo Sredozemlja pod čudovitim vplivom italijanskega neorealizma.«
– Guillemette Odicino, Télérama

»Drama, ki jo doživlja Jesmark, v dokumentarnem slogu predstavlja življenje ribiča, medtem ko globiš sumljivih nočnih poslov začinja malteški jezik vsakdana in uvaja elemente trilerja. Film svojo glavno čustveno moč črpa iz Jesmarkove ljubezni do sina in njegove navezanosti na tradicijo.«
– Eithne O’Neill, Positif

»V filmskem svetu je Malta znana predvsem kot produkcijsko središče za hollywoodske blockbusterje, njene slikovite obale so lokacije za snemanje serij in filmov, od Igre prestolov ali Svetovne vojne Z do Altmanovega Popaja /…/. A čeprav je Malta služila kot dvojnica za vse od Starega Rima do Divjega zahoda, je le redko igrala samo sebe, posebej v svojem maternem jeziku. Prvenec režiserja-scenarista-montažerja Camillerija se tako kaže kot dobrodošel popravek tega trenda in se osredotoča na romanje mladega malteškega ribiča – igra ga resnični malteški ribič, katerega tradicionalni družinski posel ogroža birokracija, ki onemogoča dostojen zaslužek.«
– Jordan Mintzer, The Hollywood Reporter