Art kino Odeon Art kino Odeon

Mala mama

Petite maman, 2021, Francija


Režija: Céline Sciamma
Jezik: francoščina

Igrajo: Joséphine Sanz, Gabrielle Sanz, Nina Meurisse, Stéphane Varupenne, Margot Abascal

drama, 01h12min

15.09.2022 ob 20:30
16.09.2022 ob 18:30


Osemletna Nelly po izgubi ljubljene babice staršem pomaga izprazniti materin dom iz otroštva. Raziskuje bližnji gozd, kjer si je njena mama Marion nekoč zgradila hišico na drevesu, o kateri je Nelly toliko slišala. Nekega dne mama nenadoma odide. Kmalu zatem Nelly v gozdu sreča deklico svoje starosti. Gradi hišico na drevesu in ime ji je Marion.

Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=57gY7hjRqoo

Céline Sciamma je po Portretu mladenke v ognju ustvarila mojstrsko miniaturo o žalovanju, spominu ter skrivnostnih vezeh med materami in hčerami.

Predprodaja vstopnic: Galerija Alga.

kritike
»Pravljična drama, ki otrokom sporoča, da so bili tudi njihovi starši nekoč otroci, staršem pa, da tudi otroci znajo razmišljati odraslo.«
– Tina Bernik, Najboljši filmi v 2021, Ekran

»‘Kaj bi storil Miyazaki?’ je bila menda režiserkina ustvarjalna mantra, in v njenih kreativnih odločitvah je resnično mogoče čutiti brezčasno energijo najboljših del Studia Ghibli. Naj boste stari šest ali šestdeset let, ta osupljivo pronicljiva in presunljivo upanja polna filmska pesem vam bo pretresla srce, razširila pogled in razvedrila duha, celo medtem, ko si boste brisali solze.«
– Mark Kermode, The Observer

»Mala mama Céline Sciamma je velik film. Dejstvo, da so tako njegov format kot protagonistki /…/ ‘majhni’, ne spremeni ničesar. Nasprotno, prav zaradi te zavestne diskretnosti ‘malega filma’, ki jo nakazujeta že naslov in trajanje, zaradi značaja miniature, postane ta otroška zgodba večja in veliko bolj izstopajoča od režiserkinih prejšnjih del.«
– Camille Nevers, Libération

»Iz zaščitniške intimnosti tega dela, ki se zdi posneto na skrivaj – kot vse, kar počnejo otroci –, vznikne nekaj veliko večjega: drznost filma, ki potuje skozi čas in prepleta življenjska obdobja, katerih vrstni red, kot lahko potrdi vsak, ni tako ustaljen … /…/ Režiserka skozi svoji junakinji prikazuje ženski odnos v zrcalni podobi. A tokrat gre za ponovno izumljanje odnosa med materjo in hčerko. Zrcalo, ki se na začetku filma razbije, se nato čarobno sestavi na drugačen način. /…/ Mala mama je osupljiv in občudovanja vreden film, ki govori o žalosti, tolažbi, ločitvi in ponovni združitvi, to pa počne z veliko skromnosti in nič manj strasti.«
– Frédéric Strauss, Télérama

»Potreben je bil pogled Céline Sciamma, da je iz filma, posnetega iz otroške perspektive, nastalo fantastično, celo metafizično delo. Režiserka in scenaristka v vseh svojih delih raziskuje meje svobode likov glede na stanje v družbi. Njen peti celovečerec Mala mama je poln čiste filmske magije, saj avtorica brez posebnih učinkov doseže, da začnemo verjeti – ne v bližnja srečanje ‘tretje vrste’, temveč ‘druge matere’.«
– Clarisse Fabre, Le Monde

»Ali ni kino idealen kraj za predajanje čustvom, ki jih poraja preteklost?«
– Benoît Basirico, Bande à part

»Majhen, a dragocen film.«
– Yann Tobin, Positif

»Film Céline Sciamma med drugim uteleša iskrivo preprosto rešitev uganke ustvarjanja v razmerah lockdowna: če okoliščine zahtevajo zmanjšanje obsega, približaj kamero. Mala mama je droben, zamrznjen trenutek v času, povečan pri visoki ločljivosti, dokler mikroskopsko ne postane gigantsko, skrivnost otrokove ljubezni do matere pa skrivnost vsake ljubezni.«
– Jessica Kiang, Sight & Sound