MesečinaMoonlight, 2017, ZDARežija: Barry Jenkins Jezik: angleški Igrajo: Mahershala Ali, Alex Hibbert, Shariff Earp, Trevor Rhodes, Naomie Harris, André Holland drama, 1h51min 4.4.2017 ob 20.00 CAPRISOVI FILMSKI VEČERI Drugi film Barryja Jenkinsa, navdahnjen z gledališko igro Tarella Alvina McCraneyja In Moonlight Black Boys Look Blue, je impresionistična skica življenja in slogovno drzna pripoved o odraščanju v revnem predelu Miamija, ki je zaradi tenkočutne upodobitve afroameriške moškosti nemudoma obveljala za pionirsko delo. Oskar za najboljši film leta! portret avtorja kritike »To je zgodba o identiteti – inteligenten, zahteven film, ki gledalca nagovarja k premisleku o predpostavkah, ki jih utegne gojiti do likov. Je tudi osredotočeno in osebno delo, duševna odisejada o mladosti, adolescenci in odraslosti Chirona, temnopoltega geja v Miamiju. Film Barryja Jenkinsa /…/ naključne spomine in ključne življenjske preizkušnje tke v tapiserijo, ki skuša odkleniti oklopljeno srce svojega protagonista. /…/ To ni samo film o rasni ali spolni problematiki, temveč predvsem film o empatiji in introspekciji.« »Jenkins stori več kot le razširi in predrugači gledališko predlogo; doda ji tudi nujen filmski ritem, srčni utrip. Nekaj tega pride z glasbeno podlago, v kateri se izbrani komadi (kot je Every Nigger Is A Star Borisa Gardinerja, ki ga najdemo na prvi skladbi albuma Kendricka LamarjaTo Pimp A Butterfly) mešajo s čustvenim stokanjem izvirne glasbe Nicholasa Britella. A nahaja se tudi v živčnih, krožnih gibih kamere Jamesa Laxtona in v utripajočih odtenkih modre – barva avtomobila, majice, naravna modrina oceana – s katerimi je obarvan Chironov svet.« »V Mesečini se združuje najboljše ameriškega filma zadnjih let. Jenkins spaja melanholično moč potlačene spolnosti Gore Brokeback in Carol z nežnimi strukturami porajajoče se moškosti v Fantovskih letih. Predvsem pa je film v sozvočju z režiserjevim lastnim prvencem Medicine for Melancholy. /…/ A tam, kjer se njegovi protagonisti s politično razsežnostjo zgodbe spopadajo neposredno, marginalizirane figure v Mesečini ne premorejo takšne jasnosti. /…/ Mesečina bes in frustracije preobrazi v čisto intimo.« |