NeznankaLa Fille inconnue, 2016, Belgija, FrancijaRežija: Jean-Pierre in Luc Dardenne Jezik: francoski Igrajo: Adèle Haenel, Olivier Bonnaud, Jérémie Renier drama, 1h47min 2.5.2017 ob 21.00 Belgijska mojstra socialnega realizma brata Dardenne (Fant s kolesom, Dva dneva, ena noč) sta z napeto, sočutno ter psihološko izostreno preiskavo osebne in družbene odgovornosti ustvarila svojo različico detektivke. estivali, nagrade zgodba iz prve roke portret avtorjev Belgijska režiserja, ki se v svojih filmih osredotočata na vsakodnevno življenje pripadnikov delavskega razreda na robu družbe, se z naturalističnim pristopom, družbeno angažiranostjo in humanistično naravnanostjo uvrščata med najpomembnejše predstavnike t. i. novega realizma. kritike »Vsi tisti, ki brata Dardenne enačijo z naturalističnim, socialnim, pesimističnim filmom, bodo morda končno odprli oči /…/. Napet kot triler, politično zgovornejši od večine filmov s sporočilom – Neznanka je nov nebrušeni dragulj mojstrov iz Serainga, najbolj sijoč in oster po Otroku.« »Nastop Adèle Haenel se brezšivno zlije s filmskim univerzumom mikro-portretov, ki jih zaznamujejo dramska zadržanost in integriteta, sočutni pogled in psihološka prepričljivost. Dr. Davinova se pridružuje vrsti nepozabno vsakdanjih filmskih junakinj bratov Dardenne, vse od Émilie Dequenne v Rosetti naprej /…/.« »Haenelova je hipnotična /…/. Eden izmed igralkinih sijajnih dosežkov je, da uspe upodobiti Jennyjino resnost, tako moralno kot profesionalno, in nas pri tem spomniti, da izrazito kompleksna igra ni najboljši način za prikaz kompleksnosti lika. To je eden najboljših nastopov letošnjega festivala v Cannesu.« »Njun deseti celovečerec se odmakne od širše družbene slike Dveh dni, ene noči /…/, a čeprav intimni okvir in mračna, realistična estetika kažeta na vrnitev k surovemu svetu Obljube in Sina, je tokratna novost spogledovanje z žanrom, ki obogati in poglobi izvrstno napisan scenarij. Neznanka je namreč detektivska zgodba – pa tudi, kot postopno ugotovimo, zgodba o duhovih.« »Zadnja pripoved bratov Dardenne /…/ je še ena tiho silovita mojstrovina in morda njuno najboljše delo po Otroku. /…/ Film združuje prvine socialnega realizma, moralitete in whodunit detektivke. Rezultat je izjemno privlačna zgodba, povedana z nevsiljivo elokvenco. /…/ Neznanka se spoprijema z moralnimi dilemami, vrednimi Hitchcocka, zlasti s težkimi vprašanji v zvezi s kodeksom zaupnosti med zdravnikom in pacientom. /…/ Neizprosen in navdušujoč primerek urbanega noira.« »Zaradi prepoznavne sive palete in humanistične parabole, ki se osredotoča na posameznika preko ene njunih najljubših tem – individualne odgovornosti in njenega širšega vpliva – se vam bo morda po krivem zazdelo, da sta brata Dardenne obstala na mestu. Nasprotno: film razkriva vse večjo spretnost v prikrivanju filmskih mehanizmov, ki so popolnoma spojeni z razvojem zgodbe in s pristnostjo likov. Ta postopek osmoze režiserjema omogoča, da na zelo človečen in natančen način ujameta utrip sveta, trpečega za nevarno boleznijo duše, ki se – če je ne zdravimo – lahko izkaže za smrtonosno.« »V teku preiskave, tako policijske kot moralne, se dramsko dogajanje ves čas stopnjuje – vse do popolnega in presunljivega razkritja resnice v enem najmočnejših prizorov, kar sta jih brata Dardenne kdaj posnela.« |