Ni je večGone girl, 2014, ZDARežija: David Fincher Jezik: angleški Igrajo: Ben Affleck, Rosamund Pike, Neil Patrick Harris, Tyler Perry, Missi Pyle drama, 2h5min 9.11.2014 ob 20.30 Film je režiral David Fincher (Sedem, Klub golih pesti, Socialno omrežje, Nenavaden primer Benjamina Buttona) na podlagi knjižne predloge. Nick Dunne (Ben Affleck) ravno na obletnico poroke prijavi policiji izginotje svoje žene Amy (Rosamund Pike). Pod pritiskom policistov in medijev se začne Nickov vzorni ugled rušiti. Zelo kmalu njegovo čudno, nerazložljivo vedenje privede vse okoli njega do tega, da si postavljajo isto vprašanje: Je Nick Dunne ubil svojo ženo? Živimo v veri, da poznamo drug drugega. Film je posnet po knjižni predlogi, ki je prevedena tudi v slovenski jezik in je bila najbolj brana knjiga letošnjega poletja. kritike »Filmu, ki ponuja odlični igralski stvaritvi Bena Afflecka in Rosamund Pike in je nasploh stilistično dovršena celota, bi sicer lahko očitali določene pomanjkljivosti glede ravni realizma upodobljene situacije in likov, ampak tu bi se spet lahko sklicevali na Hitchcocka in njegovo maksimo, da njegovi filmi niso rezine življenja, ampak rezine torte. In Ni je več je zagotovo ena od najokusnejših rezin letos.« »Zakonska zveza je le še predstava, ki od zakoncev terja, da preigrata vse dobro in zlo. In publika – starši, prijatelji, znanci, tudi mediji, če hočete – od zakoncev terjajo le še dobro predstavo, dobre alibije, dobro hlinjenje nedolžnosti in dobro igro, ki jo morata igrati, dokler ju smrt ne loči. Še več, publika dobesedno terja, da ju smrt loči. In ko ju loči, vse skupaj ponovita. Tako se glasi sporočilo metatrilerja Ni je več, Fincherjeve briljantne ekranizacije razvpitega bestsellerja Gillian Flynn, ki se začne z izginotjem. /…/ Ni je več je cinična freska in obenem obdukcija sodobne zakonske zveze, ki izgleda le še kot samoparodija in ki lahko poteši le še tabloide. Njegova beseda proti njeni – in njena proti njegovi. Zakonska zveza, teater nadrealistične krutosti, strupene iracionalnosti, patološkega zarotništva in mizantropskega poniževanja (in po malem Igra, Klub golih pesti, Zodiak in Soba za paniko), je ready-made anatomija zločina, ki le čaka, da se zgodi. Ko umre eden izmed zakoncev, morilec ni butler.« ZELO ZA »Ni je več je dovolj prepričljiv, četudi mračen, pogled na zakonsko zvezo, na življenje para, ki trči ob preizkušnje realnosti. /…/ Nauk filma bi torej bil modrost, ki jo je že pred leti izrazil ameriški pisatelj Edgar Lawrence Doctorow: videz je edino, kar imamo, zato moramo z njim ravnati skrbno. S propadom videzov pravzaprav propade osnovna gesta ljubezni ali vsaj naklonjenosti enega do drugega, volja ustreči drugemu, volja iti prek sebe za dobrobit para kot entitete, ki je več kot seštevek njenih dveh členov. Glavna igralca dobro zajameta mučno lekcijo o življenju para. Po zaslugi režiserja film ohranja tako pisateljičino ostrino, neizprosnost do obeh glavnih likov, kot tudi njen smisel za humor. Četudi filmski razplet zgodbe morda ni tako prepričljiv kot v romanu, je zastavitev in upodobitev Ni je več tako močna, tako kruta in v sporočilu dovolj pogumna, da mora zbujati občudovanje.« |