Art kino Odeon Art kino Odeon

Obe strani rezila

Avec amour et acharnement, 2022, Francija


Režija: Claire Denis
Jezik: francoščina

Igrajo: Juliette Binoche, Vincent Lindon, Grégoire Colin, Bulle Ogier, Issa Perica, Hana Magimel, Mati Diop, Alice Houri, Bruno Podalydès, Lola Creton, Richard Courcet

drama, 01h56min

16.01.2023 ob 20:00 Ponedeljki za zamudnike


Pariz pozimi. Sarah in Jean že več let živita v ljubečem razmerju. Skupaj sta srečna in močna. In strast med njima nikoli ni ugasnila. Nekega jutra pa Sarah naleti na Françoisa, svojega nekdanjega ljubimca – prav tistega, ki jo je nekoč predstavil Jeanu; prav tistega, ki ga je zaradi Jeana brez omahovanja zapustila …

Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=C5yP40zHE0E

Claire Denis po filmu Žarek v srcu ponovno združi moči z Juliette Binoche v zgodbi o ženski srednjih let, ki se nepričakovano znajde v vrtincu nebrzdanih strasti. Srebrni medved za najboljšo režijo na Berlinalu.

Predprodaja vstopnic: Galerija Alga.

kritike
»Claire Denis je s Christine Angot za Juliette Binoche že napisala Žarek v srcu (2017), zgodbo o večnem iskanju ljubezni v času lahkih srečanj. Deli sta sorodni, saj temeljita na isti spretni kombinaciji krute ironije in empatije. Toda pričujoči film bolje razkrije razlike med filmsko ustvarjalko in pisateljico. Priredba namreč ubere drugačno smer kot roman. Christine Angot, ki sicer slovi po neizprosnosti, si je tokrat privoščila presenetljivo umirjen konec. Claire Denis, zvesta svojemu vzdušju vzvišenega razočaranja, pa sugerira, da v ljubezni ne napredujemo, da se iz nje ničesar ne naučimo. Nam pa lahko včasih vsaj malce polepša življenje.«
– Louis Guichard, Télérama

»Ubogi preprostež, ki podcenjuje ‘male’ filme Claire Denis, kakršne običajno snema med čakanjem na sredstva za svoje večje projekte. /…/ Besedo ‘majhen’ sem postavil v narekovaje, ker se nanaša le na obseg produkcije. /…/ Kar zadeva filozofski domet in pretresljivi uvid, gre za film velikosti blockbusterja. Govori o neusmiljeni hitrosti, s katero se lahko ljubezen razblini pred našimi očmi. Vendar gre še dlje in vpraša, ali si ljubezen, ki lahko kar tako izpuhti, res zasluži to ime. Režiserka prepričljivo pokaže, da smo ljudje narejeni le za eno veliko ljubezen, poskus, da bi se premaknili naprej, pa običajno privede do stanja zmedenosti, ki meji na prekletstvo. /…/ Nikoli ni bilo dvoma, ali bo to velik film, prijetno presenečenje pa je, da je pravzaprav zelo velik. /…/ Film, o katerem lahko razmišljate, se o njem prepirate, na koncu pa tudi bridko zajočete.«
– David Jenkins, Little White Lies

»Tišina, ki preglasi konfrontacijski bes filma, zamolčanje podrobnosti iz ozadja zgodbe ter poudarjanje akcije namesto motivov potisnejo film Obe strani rezila iz območja psihološke drame v polje osupljive čustvene neposrednosti.«
– Richard Brody, The New Yorker

»Naj ljubimo tisto, kar nas osrečuje in pomirja (Lindon in njegov videz velikega, pretepenega psa), ali tisto, kar nas boli in vznemirja (Grégoire Colin s svojimi orlovskimi očmi in kremplji)? Claire Denis to zelo rohmerovsko dilemo o uničujoči omami, ki jo povzroča ljubezenska shizofrenija, raziskuje z mladostnim elanom, strokovno rigoroznostjo ter osupljivim darom za delo z resnično sijajnima igralcema in igralko.«
– Bruno Deruisseau, Les Inrockuptibles

»Film Obe strani rezila je romanca, ljubezenski trikotnik, zakonska drama, zgodba o nezvestobi – same znane teme, a režiserkin pristop je čisto njen.«
– Sheila O’Malley, RogerEbert.com

»Claire Denis se vzorcev francoske meščanske melodrame loteva z nečim, kar spominja na ljubezensko igrivost; želi jih zrušiti, preizkusiti njihove meje in jih upogniti v razburljive nove konfiguracije.«
– Justin Chang, Los Angeles Times

»Film Obe strani rezila – tesen in stresen kot triler, emocionalno labirinten kot Sautetova klasika Cesar in Rosalie, v kateri so Juliette Binoche, Lindona in Colina anticipirali Romy Schneider, Yves Montand in Sami Frey – je zgodba o ženski, ki izkuša, koliko boja za oblast, agoničnih komplikacij, manipuliranja, dvoumnosti, vzporednih prihodnosti, plenilskih fantazij in nasilja je v tistem sentimentalnem »Je t’aime«, in obenem zgodba o ženski, ki se znajde pred nemogočo izbiro. Toda prav ljubezen je nemogoča izbira. Vedno te preseneti – kot morilec v noči. Nimaš izbire. V ljubezni ni naključij. ZA«
– Marcel Štefančič, jr., Mladina