PotiTracs, 2013, AvstralijaRežija: John Curran Jezik: angleški Igrajo: Mia Wasikowska, Adam Driver, Rainer Bock, Rolley Mintuma, John Flaus, Robert Coleby biografska drama, 1h52min 10.6.2014 ob 18.30
zgodba Zgodba o zgodovinskem popotovanju Robyn Davidson čez avstralsko puščavo, ki je v sedemdesetih letih navduševala bralce revije National Geographic, je končno dobila svojo filmsko različico. Poti, posnete po spominih te nenavadne popotnice, so vizualno osupljiv ep, umeščen v enega najbolj divjih, neusmiljenih in najlepših kotičkov planeta, obenem pa intimna zgodba o samoodkrivanju. zanimivosti iz prve roke »Hotel sem posneti film, v katerem bi bila pokrajina lik. Nisem želel narediti nečesa, kar bi lahko posnel tudi v studiu. Projekt me je v tem smislu zelo privlačil. Poleg tega sem hotel snemati na filmski trak. Hotel sem narediti film, ki bi bil vreden tega truda. Snemati na filmski trak namreč – kot vsi vemo – ni več lahko, gre za umirajoč medij. Zdelo se mi je, da ta projekt zasluži bogastvo filma, poleg tega sem imel v mislih klasičen videz, hotel sem snemati veliko širokih planov, ne le bližnjih posnetkov. /…/ Želel sem mu vdihniti eleganco. Ni se mi zdelo smiselno narediti akcijske različice zgodbe. Hotel sem imeti razvijajoče se vzdušje ter spreminjajočo se svetlobo in pokrajino, ki bi izražali, kaj se dogaja v duševnosti junakinje. /…/ Pri Poteh sem imel bolj kot kadarkoli prej občutek, da je scenarij le izhodišče, da bo film nastal šele v puščavi; da ga bomo morali šele poiskati.« portret avtorja kritike »Filmska priredba mednarodne uspešnice Robyn Davidson /…/ je izpeljana z brezhibno obrtniško spretnostjo in veliko občutljivostjo. Čudovito narejena pustolovska saga Johna Currana /…/ ne uspe le ujeti krutosti in divje lepote popotovanja, ampak hkrati zariše subtilno pot v samo srce te nadvse netipične raziskovalke. /…/ V štirih celovečercih, ki jih je posnel pred tem /…/, se je Curran izkazal kot nekakšen strokovnjak za vedenjske navade trmastih in nepredvidljivih posameznikov. V tem smislu je idealen režiser za ekranizacijo knjižne klasike Robyn Davidson, zgodbe o samoodkrivanju izpod peresa nekoga, čigar dejanja, kot je predstavljeno v filmu, so bila posledica obupnega hrepenenja po samoti in globokega razočaranja nad tako imenovano civilizirano družbo.« »Vizualno veličasten film, ki očara s svojimi razpoloženji in teksturami, je izmenično vznemirjujoč, navdihujoč in sanjavo meditativen. Njegov prikrit čustveni naboj temelji na brezhibni igri Mie Wasikowske, ki svoj ganljivi nastop gradi na pogumu in odločnosti, nujnih za tovrsten podvig, obenem pa razodeva krhkost svojega lika. /…/ Zgodba je danes – glede na to, kako težko se je v naši dobi hiper-povezanosti povsem odklopiti – celo bolj aktualna kot v času prvega izida knjige. Poti so – ne da bi pri tem povsem zdrsnile v new age vode – vznemirljiv prikaz jasnosti in samospoznanja, do katerih lahko pripelje umik v naravo, in verjetno najboljši film svoje vrste po V divjini (Into the Wild) Seana Penna.« »Poti seveda prikličejo v spomin film Walkabout Nicolasa Roega in morda se Curran mojstrovini zavestno pokloni v sekvenci, v kateri se Mia Wasikowska, podobno kot Jenny Agutter pred dvaindvajsetimi leti, sleče do golega in skoči v bazen. /…/ gre za preprosto in prelepo popotovanje, ki je samo sebi namen in je tako tudi prikazano.« |