PriscillaPriscilla, 2023, ZDA, ItalijaRežija: Sofia Coppola Jezik: angleščina Igrajo: Cailee Spaeny, Jacob Elordi, Dagmara Dominczyk, Ari Cohen, Tim Post, Lynne Griffin biografska drama, 01h50min 16.02.2024 ob 20:00 Piše se leto 1959. Štirinajstletna Priscilla Beaulieu z družino živi v ameriškem vojaškem oporišču v Wiesbadnu. Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=OQ5pAboYO48 Sofia Coppola (Marie Antoinette, Izgubljeno s prevodom) razkriva drugo plat ameriškega mita o kralju rock’n’rolla v nežni, rahločutni zgodbi o dekliškem hrepenenju, odraščanju v pravljici in iskanju lastne življenjske poti. Po knjigi Priscille Presley Elvis and Me. Predprodaja vstopnic: Galerija Alga. kritike »V filmu ni ‘velikih’ trenutkov; nobenih senzacionalističnih monologov, v katerih bi mlada ženska sprostila svoj bes. Sarah Flack je pri montaži uporabila številne prelive, ki film spremenijo v niz meglenih spominov. Naj Priscilla na videz deluje še tako klasično, pa gre v resnici za osvežujoč primer, kaj je mogoče doseči z najbolj formulaičnim izmed žanrov; to je portret, ki se nenehno širi in raste daleč prek svojih meja.« »Nežno srce parajoči film se razvija kot dolgo, ljubeče poslovilno pismo, napisano s skrbno oblikovano kurzivo na odišavljen papir in zapečateno s krepostnim, rožnato obarvanim poljubom.« »Navajeni smo, da tudi najbolj subtilni biografski filmi življenjske zgodbe spletajo v dramske loke. Sofia Coppola pa si vzpon in padec Priscillinega in Elvisovega razmerja drzne predstaviti kot dnevnik, ki preprosto teče naprej na nekakšen objektiven zenovski način, brez vsakršnih trikov ali nepotrebnega okrasja.« »Režiserkin talent je v tem, da vzame zgodbo /…/ in jo navda z rožnatim sijajem dekliških spominov /…/. Ta sijaj izhaja iz vira filma, spominov Priscille Presley, ki je svoja leta z Elvisom opisala tako, kot se jih je spominjala. Zato ne gre za ‘biografski film’ o Priscilli Presley, ampak za spomine. Zgodbo, ki ne pripoveduje o svojem subjektu, temveč skozi njega.« »Ste že kdaj imeli kakšno intenzivno izkušnjo – recimo, da ste se noro zaljubili –, ko pa ste se čez leta ozrli nazaj, se vam je zdelo, kot bi se vse zgodilo nekomu drugemu; osebi, ki je šla skozi sanje, da bi postala, kar ji je bilo usojeno postati? To je občutek, ki ga Sofia Coppola ujame v svojem tiho navdušujočem filmu Priscilla. /…/ Priscilla nas vabi, naj jo spremljamo na njeni poti, vendar ne zato, da bi nas na koncu kaznovala za svoje zgrešene sanje; to je zgodba o globoki, puščavski osamljenosti ter o tem, kako je odziv ene osebe na osamljenost druge lahko hkrati pustolovščina in usoda.« »Ali potrebujemo film o Elvisu Presleyju, v katerem je Kralj le obrobna figura in v katerem ni nobene njegove pesmi? Očitno da.« |