Art kino Odeon Art kino Odeon

Rez!

Coupez!, 2022, Francija


Režija: Michel Hazanavicius
Jezik: francoščina

Igrajo: Romain Duris, Bérénice Bejo, Grégory Gadebois, Finnegan Oldfield, Matilda Lutz, Sébastien Chassagne, Raphaël Quenard

komična grozljivka, 01h51min

31.10.2022 ob 20:30


Film Michela Hazanaviciusa, avtorja z oskarjem nagrajenega Umetnika, je prisrčno trapasta parodija na zombijevske grozljivke in hkrati radosten poklon filmski obrti. Rez! je odprl letošnji festival v Cannesu.

Napovednik: https://www.youtube.com/watch?v=HNNffWBoJuE

V opuščeni stavbi gre na snemanju nizkoproračunske grozljivke vse narobe. Režiser z neznosnim vedenjem ekipo že tako ali tako spravlja ob živce, potem pa razkrije še svoj načrt, kako v projekt vnesti nekaj energije in vznemirjenja: prebudil bo starodavno zombijevsko prekletstvo. V divjem kadru-sekvenci, kjer letijo deli teles in špricajo telesne tekočine, se igralci spopadejo s pravimi nemrtvimi (in z režiserjem), nato pa se film šokantno konča in zvrstijo se napisi … Toda ali je to res vsa zgodba?

kritike
»/…/ francoski metazombijski metašoker Rez! /…/ je posnel Michel Hazanavicius, avtor oskarjevskega Umetnika. Umetnika tokrat igra Romain Duris, le da ni igralec, temveč režiser (‘hiter, poceni, dostojen’), ki pa ne režira nemega filma, temveč bučen, vreščeč, histeričen film o podivjanih zombijih, toda vrag vzame šalo, ko igralci (vsi z japonskimi imeni), ki snemajo na ‘lokaciji’, na kateri je japonska vojska med II. svetovno vojno eksperimentirala z ljudmi, mutirajo v prave zombije. Sla po avtentičnosti jim eksplodira v obraz! Leteti začnejo kri, roke in glave, mnogim gre na bruhanje, že neživim, kaj šele nemrtvim, vsi v vsem trapasto in ekscesno pretiravajo – začne se orgija človeškega mesa, do katerega film ne kaže nobenega spoštovanja. Rez!, rimejk japonske kultne komične grozljivke Smrt v enem kadru (2017), je parodija nizkobudžetnih produkcij, obupanosti zombimanije, filmskega egoizma in narcizma, patetičnih avtorskih kompromisov, umetnosti snemanja, pretencioznosti kadra-sekvence, platformnega kapitalizma, našega užitka v apokaliptični dezintegraciji človeškega telesa, neuničljivosti filma, tega velikega šaljivca in iluzionista, in katarzičnega, transformativnega potenciala groze, gorja in gravža.«
– Marcel Štefančič, jr.

»Michel Hazanavicius je cineast, ki ljubi film. V vseh razsežnostih in vseh oblikah. /…/ Kralj pastiša, prisvajanja in montaže se je tokrat lotil žanrskega filma. A tudi tu se za enim žanrom lahko skriva drugi. Režiser nam z zgodbo o težavnem snemanju filma o zombijih ponudi neverjetno filmsko komedijo. /…/ Rez! je poklon filmu, majhnim ekipam, ki ga ustvarjajo, krpajo skupaj, si ga zamišljajo ter presegajo same sebe, ko se zgodi nepričakovano; katastrofa, ki je ni v snemalni knjigi; pri tem pa ne pozabi niti na vlogo osvetljevalca … Govori o lepoti predanosti, o ljudeh, ki verjamejo v film, ki snemajo, naj se zgodi karkoli, naj stane kar hoče. Hazanavicius se zabava s tem mise en abyme ter tri filme brezšivno spoji v enega. V spomin nam prikliče Truffautove Ameriške noči, Leloucha in njegovo zoomiranje, pa tudi vse tiste Z filme, ki razveseljujejo ljubitelje žanra.«
– Marie-José Sirach, L’Humanité

»Film Rez! je prismuknjen, čezmeren in popolnoma nezaslišan, hkrati pa razkriva lahkotnost in spretnost Hazanavicusovega komičnega prijema; režiserju nekako uspe gledalca skoraj dve uri obmetavati z deli telesa in telesnimi izločki, a kinodvorano vseeno zapustiš z občutkom, da si si ogledal feel-good film.«
– Steve Pond, The Wrap