Art kino Odeon Art kino Odeon

Štiri hčere

Les filles d’Olfa, 2023, Francija, Savdska Arabija, Nemčija, Tunizija


Režija: Kaouther Ben Hania
Jezik: angleščina, arabščina, francoščina

Igrajo: Olfa Hamrouni, Hend Sabri, Eya Chikhaoui, Tayssir Chikhaoui, Nour Karoui, Ichraq Matar, Majd Mastoura

drama, 01h50min

15.11.2024 ob 18:00
16.11.2024 ob 18:00


Olfa je mati štirih hčera, a njeni starejši hčeri sta nekoč izginili. Rahma in Ghofrane sta pobegnili od doma, stari komaj petnajst in šestnajst let, in se pridružili islamskim ekstremistom. Njuno odsotnost režiserka zapolni s pomočjo poklicnih igralk. Medtem ko se portretiranke soočajo s travmatično preteklostjo, se igralci soočajo z etičnimi vprašanji njenega upodabljanja.

Napovednik:

Bogato nagrajen dokumentarni film tunizijske režiserke Kaouther Ben Hania je počasi tleča študija družinske travme in intimno popotovanje, polno upanja, upora, sestrske ljubezni ter medgeneracijskega prenosa trpljenja in nasilja.

Predprodaja vstopnic: Galerija Alga.

kritike
»Pogosto vzbuja nelagodje in na trenutke poraja težka etična vprašanja o nevarnosti ponovne travmatizacije dokumentarnih subjektov. Toda še bolj nepričakovano je, kako je ta drzni in konfliktni film hkrati radosten in igriv, kako je na neki način svojim protagonistkam zmožen celo vlivati moč. /…/ Majd Mastoura, ki v filmu odigra vse moške like, ustavi snemanje mučnega prizora, v katerem se Eya sooča s spomini, kako je njo in sestro zlorabljal materin fant. Kar sledi, je pomembno: Eya vztraja, da je prizor ključnega pomena in da ga je med posveti in pripravami že ničkolikokrat odigrala. Režiserka si ne lasti družinske zgodbe – Olfi in dekletoma dovoli odločati, v katero smer bo film krenil.«
– Wendy Ide, Screen Daily

»Uničujoče psihološke posledice Olfinega odraščanja se jasno izrišejo, ko začne Ben Hania intervjuvati Eyo in Tayssir, ki opišeta, kako sta bili v otroštvu tudi sami pretepani. Njun opis matere, ki ju je zmerjala in pretepala, da bi ju zaščitila pred zunanjimi vplivi, je v navzkrižju z našo prejšnjo predstavo o Olfi. Hkrati pa Olfo prisili, da se spoprime z deli sebe, ki jih je potlačila. /…/ Prav v teh trenutkih, ko se morajo Olfa, Eya in Tayssir soočiti s samimi seboj, film popolnoma uroči gledalca in začne se prevešati iz opazovalnega dokumentarca v razburljivo soočenje med resnico in igro, med preteklostjo in sedanjostjo. Film tekoče prehaja med inscenacijo dogodkov in pripravami na snemanje teh prizorov. Vidimo igralce, kako se borijo s predlogo (in posredno z njenimi viri) ter spopadajo z lastno etično zavestjo in njenimi mejami.«
– Lovia Gyarkye, The Hollywood Reporter