V senci ženskL'ombre des femmes, 2015, Francija, ŠvicaRežija: Philippe Garrel Jezik: francoski Igrajo: Clotilde Courau (Manon), Stanislas Merhar (Pierre), Lena Paugam (Elisabeth), Vimala Pons (Lisa), Antoinette Moya (Manonina mati), Jean Pommier (Henri), Thérèse Quentin (Henrijeva žena), Mounir Margoum (Manonin ljubimec), Louis Garrel (pripovedovalec) drama, 1h13min 24.8.2016 ob 21.00 LETNI KINO ARRIGONI zgodba Philippe Garrel se v svojem značilnem slogu vrača s še eno intimno zgodbo iz vsakdanjega življenja, v kateri sooči ženski in moški pogled na ljubezen in prevaro. zanimivosti iz prve roke portret avtorja Leta 1991 mu je film J’entends plus la guitar, posvečen njegovi nekdanji ljubezni, znameniti pevki Nico, prinesel srebrnega leva za najboljšo režijo v Cannesu, uspeh, ki ga je leta 2005 ponovil s filmom Navadna ljubimca (Les amants réguliers). Slednji je napol avtobiografska pripoved o zapravljenih iluzijah revolucionarnega leta 1968, pri kateri je režiser v glavno vlogo (samega sebe) postavil kar svojega sina Louisa. Ta je (tokrat v vlogi svojega deda, igralca Mauricea Garrela) nastopil tudi v Ljubosumju (La jalousie, 2013). Oba filma smo si lahko ogledali tudi v Kinodvoru. kritike »Garrel nas z romaneskno spretnostjo in osupljivo varčnostjo vodi skozi vse postaje dvoma, nezvestobe in obtoževanja – in nas odpelje tja, kamor je uspelo priti le redkim filmom.« »Redki filmski ustvarjalci se potopijo v skrivnosti ljubezenskih razmerij na tako ganljiv način. /…/ Velik del Garrelovih filmov /…/ se dogaja onkraj časovnih okvirov. A teme, h katerim se vrača – ljubezen ter njeni vzponi in padci – so večne.« »Ostro osredotočena romantična drama, ki izžareva pripovedno jedrnatost dobre kratke zgodbe ter razkriva lucidno spretnost režiserja, ki do popolnosti obvladuje medij. /…/ Skrajno osebno razglabljanje o življenju, politiki in vojni spolov.« »V senci žensk je tako kot drugi Garrelovi filmi /…/ razmišljujoča zgodba o ponesrečenem ljubezenskem trikotniku. A tisto, kar dela to najnovejšo epizodo v Garrelovi psevdo-avtobiografski sagi malce drugačno, je prispevek veteranskega scenarista Jean-Clauda Carrièra. Carrière, najbolj znan po sodelovanju pri nekaterih najpomembnejših poznih Buñuelovih scenarijih in Godardovem filmu Reši se, kdor se more /…/, vdahne Garrelovi značilni mešanici erotičnih zapletov in političnih obsesij lahkotnejši ton, ki mestoma celo meji na screwball komedijo.« »Melanholična črno-bela fotografija, literarni glas pripovedovalca ter poglobljeno raziskovanje kaotičnih razmerij in zlomljenih src zlahka prikliče v spomin svet Érica Rohmerja in Françoisa Truffauta. A Garrel razbije nostalgično vzdušje, ko duševne muke poročenega para obrne v lahkoten in duhovit esej o dvojnih merilih v razmerju, v katerem moški mislijo, da se lahko izmažejo brez kazni, od žensk pa se pričakuje, da bodo le tiho trpele.« »Garrel s spontanim klasicizmom in monumentalno držo ujame ustvarjalne in erotične strasti v visoko kontrastne črno-bele wide screen podobe.« »Ljubezen, življenje, film, resnica – V senci žensk zajame tako veliko v tako kratkem času. To je Philippe Garrel v vsem svojem bistvu.« »Globoko občutena in z ironijo prežeta drama o nezvestobi. /…/ To je prvi film, ki ga je Garrel posnel v sodelovanju z veteranskim scenaristom in pogostim Buñuelovim sodelavcem Jean-Claudom Carrièrom. Zvita ironija, značilna za nekatere projekte Buñuela in Carrièra, se izkaže za dobrodošlo protiutež Garrelovi nagnjenosti k resnosti in zadržanosti.« »Novi film Philippa Garrela je eden njegovih najlepših: prodre v samo bistvo čustev.« »Revija Cahiers du cinéma je film V senci žensk uvrstila na tretje mesto najboljših filmov leta 2015 – in ni težko razumeti, zakaj. Film z navidezno lahkotnostjo pričara neminljivo, krhko lepoto; v rokah mojstra, kakršen je Garrel, celo tako trivialni prizori, kot je ženska, ki jemlje iz škatle električni grelnik vode, postanejo čarobni. /…/ V senci žensk je morda Garrelovo najlahkotnejše in najbolj optimistično delo doslej, kar pa ne pomeni, da je na kakršenkoli način banalno.« »Gre za film, pri katerem ni mogoče ničesar spremeniti, dodati ali odvzeti, da bi ga izboljšali. In to se ne zgodi tako pogosto!« »Ikonoklast in dolgoletni obstranec francoskega filma Philippe Garrel v tem čudovito moduliranem delu o vzponih in padcih boemskega življenja v bleščečem mestu našega sanjskega filmskega sveta obuja vrhunce novega vala šestdesetih let. Film, posnet v žareči črno-beli tehniki, nas ponese v Pariz Godardovega Živeti svoje življenje, Truffautovega Streljajte na pianista, Rivettovega Pariz je naš in Rohmerjevega V znamenju leva – v Pariz stranskih ulic, barov ter tesnih stanovanj, v katerih ljudje živijo in ljubijo – včasih bolj in včasih manj uspešno.« »Film prekipeva od čustveno nabitega dialoga in zapletenih moralnih zadreg. Garrel mojstrsko kadrira številna soočenja in ponudi nekaj najbolj čustveno intenzivnih sekvenc svoje kariere. A kljub vsem opisanim srčnim bolečinam in neopravičljivemu vedenju je V senci žensk presenetljivo humoren film, ki najde ironijo v dvojnih merilih, s katerimi moški pogosto gledajo ženske, ter absurdnost v samouničujočih odločitvah, ki jih človek lahko sprejme celo, če se je zavezal bolj monogamnemu življenjskemu slogu. /…/ V Garrelovem svetu lahko celo najbolj preprosti gibi nosijo najbolj trajne pomene – nobeno naključje ni, da prihrani Pierrov en in edini nasmešek za vznemirljiv zaključni posnetek.« »Čudovito narejen črno-bel film, ki nas pahne v zgode in nezgode v življenju para; osupljivo in varljivo preprosto delo o resnici, lažeh in slepoti; impliciten portret življenja obubožanega umetnika: film V senci žensk združi najboljše sestavine edinstvenega in brezčasnega sloga francoskega režiserja Philippa Garrela /…/.« »Garrel je posnel komedijo, ki bi jo lahko primerjal z novim filmom Noaha Baumbacha While We’re Young – in to je zadnja asociacija, za katero bi pričakoval, da mi jo bo vzbudil eden njegovih filmov.« »Nenavadno lahkoten film, skoraj Garrelova različica komedije Woodyja Allena.« »V senci žensk, črnobeli film, ki izgleda tako, kot da se dogaja leta 1960 (moški režira, ženska mu – iz “sence” – le asistira!), je moralka o moški paniki, o spiralnem zlomu moškega narcizma – o moškem, ki v grozi ugotovi, da izgublja moč, oblast in privilegije. Svoje nekdanje privilegije (predpravica do seksa, varanja, laganja ipd.) lahko uveljavlja le še skrivaj, ilegalno, tako da izgleda le še kot patetična karikatura – senca, če hočete – ilegalcev z razlogom, članov francoskega odporniškega gibanja, o katerih snema doku.« |