Art kino Odeon Art kino Odeon


Veliki mojster

Yi dai zong shi, 2013, Hongkong / Kitajska


Režija: Wong Kar Wai


Igrajo: Tony Leung, Ziyi Zhang, Chang Chen, Zhao Benshan, Xiao Shenyang

drama, 2h3min

4.12.2013 ob 20:30
5.12.2013 ob 18:00
6.12.2013 ob 20:30
7.12.2013 ob 20:30
8.12.2013 ob 20:30
9.12.2013 ob 20:30
10.12.2013 ob 18:00
11.12.2013 ob 18:00


 

»Pravi mojster borilnih veščin ne živi za nekaj, on preprosto živi.« - Bruce Lee

Bilo je nekoč na Kitajskem … Ip Man je mojster borilnih veščin z juga. Er Gong je hči nespornega voditelja kung fu skupnosti s severa. Njune poti se srečajo na slavnosti ob upokojitvi njenega očeta v mestu Fošan. Ko se Ip Man z zmago v boju izkaže za primernega naslednika, si Er Gong ne more kaj, da ga ne bi izzvala na dvoboj in očetu vrnila sloves nepremagljivosti. A njun spopad zaneti ljubezen, ki bo ostala neizpovedana skoraj vse njuno življenje.

Dolgo pričakovani ep Wong Kar Waija najde navdih v življenju in času legendarnega mojstra kung fuja ter mentorja Brucea Leeja, Ip Mana. Film čiste vizualne poezije melanholično obuja čas, ki živi le še v spominih. Otvoritveni film festivala v Berlinu.

»Večina kung fu filmov prikazuje junaka, ki se ves čas bori proti negativcu. Moj junak pa se ne spopada s fizičnim nasprotnikom, ampak z vzponi in padci v lastnem življenju. Želel sem narediti hardcore kung fu film. Moral je biti avtentičen. Nobenih žic, nobenih trikov; hotel sem, da igralci sami izvajajo svoj kung fu, tako kot so to počeli včasih. Nedavno mi je neki zelo dober pisatelj, scenarist številnih pomembnih filmov, rekel nekaj zanimivega: ‘Včasih so filmi pripovedovali zgodbe, danes pa pripovedujejo kratke zgodbe.’ Pokloniti sem se želel filmu Bilo je nekoč v Ameriki, Sergiu Leoneju in Morriconeju, saj takih filmov danes ne delajo več. Ljudje preprosto nimajo potrpljenja za epe. Pri epih gre za čas. Gre za potovanje in ne le za akcijo.«
- Wong Kar Wai, režiser in soscenarist

»Wong Kar Wai je borilne veščine spremenil v sodobni ples. Vsak gib je do kraja premišljen, vsako čustvo prežeto s častjo. Veliki mojster, narejen tako z eleganco kot srditostjo, me je očaral.«
- Martin Scorsese

»/…/ po mojem mnenju najboljši Wongov film po Razpoloženih za ljubezen
- J. Hoberman, Artinfo

»Film se lahko pohvali z eno najbolj dinamičnih in hkrati najbolj eteričnih uprizoritev avtentičnih borilnih veščin na velikem platnu, pa tudi s spojem fizičnosti in filozofije, kakršnemu v kitajski kinematografiji nismo bili priča vse od mojstrovin King Huja /…/.«
- Maggie Lee, Variety

»Režiser Wong Kar Wai učinkovito aplicira svoj brezhibni vizualni slog na žanr borilnih veščin, sicer namenjen široki potrošnji. Našel je način, kako romantično sanjavost svojih zgodnejših filmov, kakršen je Razpoložena za ljubezen, združiti s silovitostjo Brucea Leeja.«
- Kenneth Turan, Los Angeles Times

»Veliki mojster je še en kung fu film, a opisati ga kot takega bi bilo podobno kot razglasiti Avanturo za triler o pogrešani ženski. /…/ Veliki mojster je /…/ študija nasprotujočih si sil, kot so zvestoba in ljubezen, vodoravno in navpično, ter geometrije teles, ki se gibljejo skozi prostor in čas. /…/ eno izmed resnično vznemirljivih filmskih doživetij leta.«
- Manohla Dargis, The New York Times

»Veliki mojster je po vsej verjetnosti Wongov najbolj kompleksen in izčrpen esej o spominu in izgubi. Ip Manova domovina in družina razpadeta na koščke in Ip Man porabi vse življenje, da bi drobce pobral in ponovno sestavil. Vse je morda bolj kot kdajkoli prej izgubljeno v času, v spominu ohranjeno le v fragmentih. /…/ Veliki mojster popolnoma prevzame. Nekateri menimo, da gre za Wongov najboljši film v zadnjih desetletjih.«
- Olaf Möller, Film Comment